Xornada final da Ourense ICC Week 2020, en Ribadavia

 

Ourense, 10 de outubro de 2020.- A xornada final da ICC Week celebrouse este s谩bado na Igrexa de Ribadavia, co relatorio do escritor e fil贸sofo Ernesto Castro, presentado polo alcalde de Ribadavia, C茅sar Manuel Fern谩ndez. Un percorrido te贸rico sobre as orixes conceptuais da fama, ata os tempos actuais, onde co pulo das redes sociais, produciuse unha democratizaci贸n da fama e un cambio da relaci贸n entre fans e 铆dolos.

Na s煤a exposici贸n, Castro relatou como os autores cl谩sicos diferenciaban entre gloria e fama, e como actualmente os conceptos de boa fama, mala fama e rumor te帽en presenza destacada nas redes sociais, onde pola procura de audiencia ou de aplauso, calquera persoa s铆ntese co deber de opinar sobre calquera cousa, te帽a ou non co帽ecemento. Xa na Grecia Cl谩sica, a traxedia era unha mofa dos personaxes que triunfaban na 茅pica e hoxe en d铆a sucede o mesmo nos mass media e redes sociais, as铆 Edipo Rey non foi un modelo de conducta senon un contramodelo (o modelo a evitar) que ter铆a un equivalente actual nalgunhas personaxes populares, como Bel茅n Esteban, seg煤n apuntou Castro.

No seu relatorio Castro subli帽ou que moitos fen贸menos asociados 谩 fama actual te帽en referentes na antig眉idade, porque 'todo est谩 nos cl谩sicos'. Por eso, o fen贸meno da fama actual debe analizarse cos mesmos criterios que o fac铆an os gregos hai 2500 anos. Tam茅n reflexionou sobre como as redes sociais condicionan a fama na actualidade, onde a m铆udo prefirese ter mala fama que ser an贸nimo, ou se intenta, non sempre con 茅xito, marcar li帽as que dividen artista e obra, fusion谩ndose nalg煤ns casos a fama conceptual a fama habitual e a fama de notoriedade, conceptos que foron desgranados na charla, que se celebrou na Igrexa da Magdalena; un encontro aberto ao p煤blico, con aforamento limitado e con inscrici贸n previa.

Balance

A organizaci贸n da Ourense ICC Week valorou moi positivamente esta especial edici贸n de 2020, que implicou realizar unha importante reprogramaci贸n e restruturaci贸n das actividades inicialmente pensadas, debido as especiais circunstancias destes momentos. Un reto superado, coa aposta polo streaming, co que se conseguiu manter as charlas e relatorios programados, a gran maior铆a sen publico. As actividades foron seguidas en directo e ademais quedan publicadas na canle de Youtube da ICC Week, puidendo ser visionadas en calquera momento.

A Semana das Industrias Culturais e Creativas tam茅n quere agradecer a colaboraci贸n de de centros educativos como a EASO A.Failde, CIFP A Farixa, o colexio Guillelme Brown, e o importante apoio da Deputaci贸n de Ourense e o Concello de Ribadavia, para poder realizar esta edici贸n, demostrando que 茅 posible manter viva a cultura, dun xeito seguro. Os concertos e as actividades que non se puideron celebrar quedan aprazados e as novas datas ser谩n anunciadas proximamente. Adem谩is, Ataquilla devolver谩 nos pr贸ximos d铆as o importe das entradas do concerto de Juan Perro previsto dentro da ICC Week, a todos os compradores.