Manuel Baltar presentou na Secretar铆a Xeral da Deputaci贸n de Ourense as s煤as declaraci贸ns de bens e actividades

O presidente da Deputaci贸n de Ourense, Manuel Baltar, presentou esta ma帽谩 na Secretar铆a Xeral da instituci贸n provincial as s煤as declaraci贸ns de bens e actividades, onde figuran os seus datos patrimoniais, fiscais e econ贸micos. Esta 茅 a primeira vez que un presidente desta instituci贸n provincial fai publica a s煤a situaci贸n patrimonial, fiscal e econ贸mica, 谩 que engade documentos nos que da conta da s煤a declaraci贸n do IRPF 2011; copia da s煤a 煤ltima n贸mina (correspondente ao mes de febreiro de 2013); acreditaci贸n documental do que percibe mensualmente en concepto de trienios como funcionario da Xunta de Galicia, e unha declaraci贸n complementaria na que detalla aspectos econ贸micos de car谩cter persoal.

Deputaci贸n de Ourense e Sogama asinan un convenio para fomentar a compostaxe dom茅stica

  • O acordo, asinado entre o presidente provincial, Manuel Baltar, e o presidente de Sogama, Luis Lamas, permitir谩 desenvolver en municipios da provincia de Ourense un programa de autocompostaxe.

  • A Deputaci贸n de Ourense, pioneira en iniciativas medioambientais, prev茅 estender esta pr谩ctica aos 47 concellos da provincia que delegaron na instituci贸n provincial a recollida de residuos s贸lidos urbanos.

O presidente da Deputaci贸n de Ourense, Manuel Baltar, e o presidente de Sogama, Lu铆s Lamas, formalizaron esta ma帽谩 na instituci贸n provincial ourens谩 un convenio de colaboraci贸n en materia de compostaxe dom茅stica ao que se adscribir谩n nove municipios da provincia incorporados dende o ano 2010 aos acordos de cooperaci贸n para a xesti贸n delegada do servizo de recollida de residuos urbanos.

Ambas entidades contan xa cunha longa traxectoria no 谩mbito da autocompostaxe. Non en van, o ente provincial incorporou ao seu programa, fai aproximadamente tres anos, a 47 municipios nos que se encarga da recollida de lixo. O 茅xito alcanzado apoia a estensi贸n deste servizo a novos concellos na mesma situaci贸n que os anteriores, os cales se beneficiar谩n das vantaxes ambientais, econ贸micas e sociais que trae consigo a compostaxe caseira.

A reciclaxe da materia org谩nica en orixe, ademais de dar como resultado un abono natural de excelentes propiedades fertilizantes para o solo (xard铆ns, hortas e terras de cultivo), permite diminu铆r a frecuencia de recollida do contedor convencional, entregando menos toneladas de lixo a Sogama e, polo tanto, reducindo o importe da factura a pagar a esta entidade p煤blica. Tam茅n, dende a perspectiva social, ev铆tanse os continuos desprazamentos que a poboaci贸n do rural, polo xeral envellecida, debe realizar aos contedores, pechando as铆 o ciclo de aproveitamento dos restos org谩nicos nos propios fogares.

Pero o programa, m谩is al贸 de contemplar o reparto de composteiros, reforzarase cunha ambiciosa campa帽a educativa e de formaci贸n ambiental para que os usuarios poidan levar a cabo a s煤a tarefa, desenvolvendo a t茅cnica de fabricaci贸n de compost de forma axeitada e controlando todos os factores que poden incidir no resultado final.

Dotaci贸n orzamentaria e competencias

A iniciativa, dotada con 25.000 euros, ser谩 financiada a partes iguais pola Deputaci贸n de Ourense e Sogama, encarg谩ndose esta 煤ltima da edici贸n de material did谩ctico e divulgativo. Pola s煤a banda, o ente provincial responsabilizarase do control do desenvolvemento da campa帽a, asumindo a direcci贸n e supervisi贸n dos traballos realizados, participando nos labores de comunicaci贸n orientados aos representantes pol铆ticos e t茅cnicos dos concellos participantes e supervisando os contidos a difundir nas correspondentes xornadas formativas.

Tam茅n asumir谩 o seguimento, xa que persoal especializado ser谩 o encargado de visitar casa por casa para comprobar o labor dos participantes, resolver d煤bidas e corrixir erros. Esta tarefa consid茅rase esencial de cara a alcanzar o obxectivo da actuaci贸n, que non 茅 outro que o de obter un compost de calidade que cumpra con todos os par谩metros recollidos pola normativa vixente para ser aplicado na agricultura con absolutas garant铆as.

Pola experiencia acumulada, conf铆ase en que o proxecto te帽a unha boa acollida, toda vez que se trata de recuperar unha pr谩ctica tradicional en Galicia como 茅 a separaci贸n dos materiais org谩nicos para alimento do gando e/ou fabricaci贸n de compost. En todo caso, o proceso modern铆zase coa dotaci贸n duns recipientes axeitados que permiten unha operaci贸n m谩is hixi茅nica e controlada.

Dende o ano 2010, unha trintena de concellos de distintos puntos de Galicia adscrib铆ronse ao programa de compostaxe dom茅stica impulsado por Sogama. O 茅xito alcanzado orixinou que alg煤ns deles planeen estendelo a m谩is vivendas e outros soliciten adherirse ao mesmo. O fin: unha xesti贸n m谩is eficiente dos residuos urbanos, pero co menor custo posible.

 

Declaraci贸n da Xunta de Goberno da Deputaci贸n de Ourense no "D铆a Internacional da Muller"

O D铆a Internacional da Muller ten que servir como lembranza e conmemoraci贸n da igualdade dos dereitos entre homes e mulleres e a prol da erradicaci贸n de todas as formas de discriminaci贸n e violencia de x茅nero.

Debe ser tam茅n un pulo para establecer estratexias e traballar en favor da igualdade entre mulleres e homes como base para unha sociedade m谩is aberta, dialogante, plural e equilibrada, onde todos, sexan cales sexan os nosos condicionamentos humanos, sociais e ideol贸xicos, te帽amos perfecta cabida, como non pode ser doutra maneira.

Temos dado pasos importantes nos eidos da formaci贸n, da educaci贸n, da sa煤de..., pero iso non abonda, e nunca debemos caer no conformismo mentres existan 谩mbitos onde as disparidades entre homes e mulleres persistan, en sectores como o laboral, con desigualdades retributivas ou de infrarrepresentaci贸n feminina en postos de responsabilidade.

Como recolle a "Estratexia para a igualdade entre homes e mulleres 2010-2015" da Comisi贸n Europea: "Para alcanzar os obxectivos da Europa 2020, 茅 dicir, un crecemento intelixente, sostible e 茅 necesario integrar todo o potencial das mulleres de maneira m谩is extensa e eficaz".

Dende a responsabilidade que desenvolve esta administraci贸n provincial tanto, directamente coa cidadan铆a como na s煤a funci贸n de apoio e cooperaci贸n aos concellos, asumimos o reto de que 茅 preciso traballar coordinadamente para que se produza un cambio de mentalidade, que xa est谩 a acontecer, para integrar a perspectiva de x茅nero en todas as pol铆ticas e acci贸n que leven a cabo as administraci贸ns, dende a m谩is pequena a m谩is ampla, desenvolvendo proxectos que fomenten a corresponsabilidade entre mulleres e homes, e que promovan actitudes para combater a discriminaci贸n, o drama e a vergo帽a colectiva que sup贸n a violencia de x茅nero.

Hoxe, 8 de marzo de 2013, xungamos esforzos para traballar xuntos e erradicar as desigualdades, co obxectivo de acadar entre todos unha verdadeira sociedade integradora.

Ourense, 8 de marzo de 2013.

A Baixa Limia, 煤nica comarca ourens谩 que reduciu o paro interanual en 2012

 

  • A Deputaci贸n de Ourense presentou en Bande os resultados do Observatorio Econ贸mico desta comarca.

O presidente da Deputaci贸n de Ourense, Manuel Baltar, e o xerente do Instituto Ourens谩n de Desenvolvemento Econ贸mico (Inorde), Jos茅 Manuel Rodr铆guez, acompa帽ados polo alcalde de Bande, Jos茅 Antonio Armada, presentaron hoxe no sal贸n de plenos do Concello de Bande o Observatorio Econ贸mico Ourens谩n da Comarca da Baixa Limia, que abrangue os concellos de Bande, Entrimo, Lobeira, Lobios e Mu铆帽os.

As conclusi贸ns m谩is destacadas do informe reflicten que o repunte do paro xeralizouse en 2012 no conxunto da provincia de Ourense, ag谩s na comarca da Baixa Limia, que foi a 煤nica con reduci贸n do n煤mero de desempregados. A taxa de variaci贸n interanual acadou o 1,2% de descenso, en contraste co 11,2% de incremento provincial, co 10,6% auton贸mico ou co 10,8% estatal.

Esta comarca tam茅n fixa o mellor rexistro no per铆odo acumulado entre 2008 e 2012, ao limitar o incremento ao 9%, a pesares dos efectos da crise econ贸mica. Na segunda comarca con mellor comportamento do paro, a veci帽a Terra de Celanova, a taxa acumulada superou o 20%. Con esa variaci贸n do 9% a catro anos, A Baixa Limia divide por cinco a taxa de variaci贸n media da provincia de Ourense, que ascendeu ao 44%, e divide por oito o incremento medio de Espa帽a, situado en preto do 72%.

Por municipios, o paro baixou no 煤ltimo ano en dous municipios da comarca: Entrimo e Mu铆帽os. Pero a estat铆stica de Bande resulta a铆nda m谩is salientable, xa que conserva o signo negativo ao longo do per铆odo 2008-2012. S贸 outros dous concellos da provincia, A Teixeira e Vilar de Barrio, desafiaron a crise reducindo o n煤mero de parados, a铆nda que a estat铆stica de Bande acada m谩is valor porque ese municipio conta cunha bolsa de paro m谩is grande.

Envellecemento poboacional

Sen embargo, as afiliaci贸ns non presentan na Baixa Limia unha evoluci贸n tan positiva como a do paro rexistrado. Por efecto do envellecemento poboacional e do reducido censo de poboaci贸n activa, esta comarca foi a segunda con maior descenso de afiliados entre 2008 e 2012, e a quinta con peor rexistro interanual en 2012.

A铆nda as铆, ambos descensos non estiveron lonxe dos valores medios de Galicia. No 煤ltimo ano A Baixa Limia perdeu o 3,7% das afiliaci贸ns e o conxunto de Galicia o 2,8%. E no acumulado 2008-2012 cedeu o 10,8%, fronte ao 8,3% do total galego.

Por municipios, destaca o caso de Mu铆帽os, onde as afiliaci贸ns subiron o 1,5% en 2012, mentres que Lobios e Bande acoutaron as reduci贸ns na contorna do 3%. Mentres, na comparativa 2008-2012 os menores descensos municipais corresponden a Entrimo, cunha baixada do 4%; e 谩 propia cabeceira de comarca, Bande, cun recorte do 8,6%.

Centros de traballo

Na evoluci贸n do censo de centros de traballo durante a crise, A Baixa Limia presenta a quinta evoluci贸n m谩is feble da provincia. Cunha perda do 5,1% das unidades locais de actividade entre os anos 2007 e 2011, s贸 supera no ranking provincial a Valdeorras, Viana, Terra de Celanova e Terra de Caldelas.

Con todo, dous concellos da Baixa Limia figuran entre os vinte que presentan os maiores incrementos de centros de traballo nese per铆odo de an谩lise. Mu铆帽os ocupa a novena posici贸n provincial, cun aumento do 8,2% desde o inicio da crise, e Lobeira figura no und茅cimo posto, cun alza do 7,1%.

No lado oposto, Bande aparece como a segunda cabeceira de comarca con maior perda de unidades locais, ao ceder o 12,8% entre os anos 2007 e 2011, s贸 por diante de Castro Caldelas, onde caeron nun 15,3%.

Cabe matizar que nas comarcas con censos de poboaci贸n m谩is cativos, como A Baixa Limia e Caldelas, pesan m谩is os factores demogr谩ficos que os efectos da crise 谩 hora de explicar os peches de establecementos. Ademais, os propios condicionantes do envellecemento poboacional e da escaseza de traballadores activos dimin煤en as posibilidades de compensar os peches co nacemento de novas empresas e sociedades.

A Baixa Limia 茅 a 煤nica comarca da provincia na que diminu铆u o paro dos sectores de alta tecnolox铆a entre 2009 e 2012, segundo reflicte o Observatorio Econ贸mico Ourens谩n. Logrou un descenso do 20% neste rexistro de parados, se ben 茅 certo que en zonas con baixo desenvolvemento tecnol贸xico danse forte variaci贸ns porcentuais con pequenas oscilaci贸ns en termos absolutos. O propio Observatorio tam茅n recolle que A Baixa Limia presenta certos niveis de especializaci贸n nos sectores manufactureiros de tecnolox铆a alta e media-alta, xa que polas dimensi贸ns do seu mercado laboral ter铆alle que corresponder a铆nda un n煤mero menor de afiliaci贸ns neses dous segmentos da tecnolox铆a.