Baltar prop贸n ao Colexio de Xe贸logos de Galicia participar no Plan Termal

  •  O presidente provincial reuniuse co delegado en Galicia do Colexio Nacional de Xe贸logos, Jes煤s G贸mez Besteiro.

O presidente da Deputaci贸n de Ourense, Manuel Baltar, reuniuse co delegado en Galicia do Colexio Nacional de Xe贸logos, Jes煤s G贸mez Besteiro, e co delegado adxunto, Pedro Ara煤jo, para establecer li帽as de colaboraci贸n entre a delegaci贸n dos xe贸logos galegos e a Deputaci贸n de Ourense no marco do Plan Termal provincial que est谩 a elaborar o goberno provincial.

Manuel Baltar expresoulle a G贸mez Besteiro e Pedro Ara煤jo a importancia que sup贸n o poder contar coas achegas t茅cnicas que poidan aportar os xe贸logos de Galicia. Precisamente a xuntanza ti帽a como finalidade inaugurar unha etapa de colaboraci贸n co Colexio de Xe贸logos tendo ao termalismo como primeira li帽a de traballo.

Baltar considera que o termalismo 茅 un dos potenciais m谩is caracter铆sticos da provincia de Ourense e convidou aos xe贸logos a asistir 谩 presentaci贸n do Plan Termal provincial, que ter谩 lugar proximamente, documento que a Deputaci贸n de Ourense est谩 a elaborar conxuntamente coa Xunta de Galicia, para que a partires desa presentaci贸n o Colexio de Xe贸logos te帽a un papel destacado no desenvolvemento e execuci贸n do dito Plan Termal.

Desta maneira, a intenci贸n do goberno provincial 茅 que, nos 贸rganos que se constit煤an para o seguimento e execuci贸n do Plan Termal, o Colexio de Xe贸logos te帽a unha participaci贸n importante. Ademais, na xuntanza trat谩ronse outros temas do 谩mbito xeol贸xico referidos a aspectos patrimoniais, paisax铆sticos e de infraestruturas na provincia de Ourense, as铆 como da s煤a potencialidade como fonte de recursos naturais e patrimonio xeol贸xico, e tam茅n como receptora de importantes obras de infraestrutura viaria.

En Galicia desenvolven a s煤a actividade profesional un centenar de xe贸logos en diversos sectores (obra p煤blica, miner铆a e medio ambiente) traballando na empresa privada (enxe帽er铆a e consultor铆a) e en administraci贸ns e organismos p煤blicos (inspecci贸n, investigaci贸n e docencia).

A delegaci贸n en Galicia do Colexio de Xe贸logos traballa en colaboraci贸n co Instituto Universitario de Xeolox铆a da Universidade da Coru帽a e coa Facultade de Ciencias de Ourense, cos profesores Vidal Roman铆 e Pedro Araujo Nespereira, respectivamente.

A Deputaci贸n de Ourense reedita o libro "Aproximaci贸n ao pensamento e ideolox铆a de Vicente Risco"

  • A publicaci贸n, presentada hoxe, conmemora os 50 anos do pasamento do escritor ourens谩n.

A Deputaci贸n de Ourense presentou hoxe a reedici贸n do libro Aproximaci贸n ao pensamento e ideolox铆a de Vicente Risco, do que 茅 autor o catedr谩tico e doutor en Historia Jes煤s de Juana, unha publicaci贸n que conmemora os 50 anos do pasamento do escritor ourens谩n (1884-1963) e que en opini贸n do presidente da Deputaci贸n de Ourense, Manuel Baltar, "segue situando na actualidade o precursor da Xeraci贸n N贸s e a un dos pensadores que m谩is fixo pola identificaci贸n de Ourense".

A obra, en galego e castel谩n est谩 reeditada dunha publicaci贸n que data de 1984, e conmemora, asemade, o centenario do insigne autor ourens谩n "por que todos sentimos a fonda pegada de intelectualidade e defensa do noso que deixou Risco na s煤a obra e na s煤a vida", afirmou Manuel Baltar. Sobre o autor da publicaci贸n, Baltar dixo que Jes煤s de Juana deixa ben 谩s claras nesta obra "o seu talante de investigador" e adiantou que o profesor De Juana est谩 a traballar xa no que ser谩 o segundo tomo da obra Galegos de Ourense.

O acto de presentaci贸n, que tivo lugar no Centro Cultural "Marcos Valc谩rcel" da Deputaci贸n de Ourense contou tam茅n coa presenza de Luis Mart铆nez-Risco Davi帽a, secretario da Fundaci贸n Vicente Risco.

A obra est谩 prologada por Xos茅 Ram贸n Barreiro Fern谩ndez, catedr谩tico de Historia Contempor谩nea da Universidade de Santiago, ademais de numerario e expresidente da Real Academia Galega. Sup贸n a primeira edici贸n en galego, e 谩mbalas d煤as edici贸ns 鈥揼alego e castel谩n- est谩n ilustradas con fotograf铆as e debuxos cedidos pola Fundaci贸n Vicente Risco para estas publicaci贸ns.

Conclusi贸ns da Comisi贸n Informativa Especial sobre os proxectos Daredo e Deputrans

Os proxectos Daredo e Deputrans te帽en unha orixe e motivaci贸n a consecuencia dunha iniciativa, v铆a moci贸n, do Grupo Socialista na Deputaci贸n provincial que foi aprobada por unanimidade dos vinte e cinco membros da Corporaci贸n.

Aquela moci贸n, aprobada na sesi贸n plenaria do 31 de maio de 1992, vi帽a formular unha actuaci贸n na provincia para tratamento de residuos, corrixindo os vertidos que se produc铆an de forma indiscriminada e sen control, e conseguir un investimento en todo o mapa provincial para construci贸n e mellora da rede de saneamento e abastecemento de auga potable, nos n煤cleos rurais superiores a vinte veci帽os.

Isto foi o inicio e base da posta en marcha dos proxectos Daredo e Deputrans, podendo sinalarse en consecuencia que os 贸rganos pol铆ticos que lles deron vida aos citados proxectos foron o Pleno da Corporaci贸n, e posteriormente a Presidencia co encargo da elaboraci贸n dos citados proxectos.

Desde o momento da toma desas decisi贸ns os 贸rganos pol铆ticos non tiveron ningunha outra intervenci贸n, m谩is que a estritamente necesaria, nos tr谩mites administrativos que requir铆an a s煤a intervenci贸n para os efectos de cumprimentar estes.

Unha vez redactados os proxectos polos t茅cnicos continu谩ronse tr谩mites para execuci贸n destes, 茅 dicir, todo se circunscribe a actuaci贸ns t茅cnico-administrativas nas que os 贸rganos pol铆ticos non interfiren para nada.

Sendo isto as铆, a Comisi贸n informativa, 谩 vista do voluminoso expediente administrativo, e unha vez analizado este, e tomando como punto de partida a propia denuncia da Oficina Europea de Lucha Antifraude 鈥揙LAF-, encami帽a o seu traballo a examinar como se producen todos os traballos que se realizan para execuci贸n dos proxectos, posto que na citada denuncia da OLAF toda a s煤a argumentaci贸n faise no sentido de sinalar que as distintas actuaci贸ns que se levan a cabo no expediente de contrataci贸n conte帽en unha serie de irregularidades de tipo administrativo que traer铆a como consecuencia que a concesi贸n de Fondos estruturais para os proxectos Daredo e Deputrans non estar铆a xustificada e dar铆a lugar 谩 devoluci贸n das cantidades certificadas.

A OLAF levou toda a s煤a su investigaci贸n exclusivamente a analizar os tr谩mites e actuaci贸ns administrativas seguidas polos t茅cnicos da Deputaci贸n Provincial.

Co帽ecendo a Comisi贸n informativa o contido da denuncia da OLAF, e vendo o contido do expediente administrativo tramitado polos servizos t茅cnicos da Deputaci贸n Provincial, a referida comisi贸n entende que o primeiro e fundamentalmente a realizar debe ser obter o relato e xustificaci贸n da actuaci贸n dos t茅cnicos, tratando de que estes sinalen como se produciu a s煤a intervenci贸n no expediente e se explique e xustifique esta.

Esta forma de proceder por parte da Comisi贸n no 茅 para deixar a un lado o exame da intervenci贸n que puideran ter os 贸rganos pol铆ticos, sen贸n precisamente para poder determinar se nalg煤n momento, tr谩mite ou fase do expediente administrativo ademais da propia actuaci贸n dos t茅cnicos se produciu intervenci贸n dalg煤n 贸rgano pol铆tico.

A Comisi贸n de informativa, seguindo esta pauta de actuaci贸n, procedeu a chamar a comparecer ante ela aos funcionarios que tiveran participaci贸n nas distintas fases e tr谩mites seguidos para a redacci贸n e contrataci贸n dos citados proxectos Daredo e Deputrans.

Os funcionarios que compareceron ante a comisi贸n, cada un deles manifestou que en ning煤n momento da s煤a intervenci贸n e actuaci贸n recibiu indicaci贸n, nin presi贸n ningunha a favor dalgunha empresa concreta, nin tampouco se lles deu directriz ningunha para condicionar os requisitos que se deb铆an establecer para a contrataci贸n da subministraci贸n de plantas depuradoras e asistencias t茅cnicas. Nesta cuesti贸n todos eles foron meridianamente tallantes, afirmando que actuaron con absoluta liberdade de criterio, e suxeit谩ndose 谩 m谩is estrita legalidade, segundo o seu saber e entender.

Os funcionarios comparecentes manifestaron ter co帽ecemento das alegaci贸ns que realizou a Diputaci贸n Provincial en relaci贸n co expediente de reintegro incoado pola Direcci贸n Xeral de Fondos Comunitarios; neste sentido, todos eles comparten e fan s煤as as ditas alegaci贸ns, posto que nelas se ven fundamentar, e en consecuencia rebater integramente, a oposici贸n e absoluta discrepancia por parte da Deputaci贸n Provincial co informe 鈥揹enuncia, da Oficina Europea de Lucha Contra el Fraude (OLAF), e nas ditas alegaci贸ns argum茅ntase e expl铆case todo o proceso seguido para a contrataci贸n dos proxectos Daredo e Deputrans, argumentaci贸n e explicaci贸n que ten como fundamentaci贸n os tr谩mites seguidos e que implicitamente reflicten a actuaci贸n dos funcionarios.

Unha vez practicada a comparecencia dos funcionarios, a Comisi贸n, 谩 vista do manifestado por eles, e analizando 谩 s煤a vez as referidas alegaci贸ns ao escrito da Direcci贸n Xeral de Fondos Comunitarios chega 谩 conclusi贸n de que o que se dilucida neste asunto 茅 unha discrepancia profunda sobre un expediente administrativo baseada en criterios t茅cnicos distintos, incluso discrepancia en canto a requisitos e tr谩mites administrativos.

En relaci贸n co anterior a comisi贸n non aprecia, nin ve constatable por ningunha parte, intervenci贸n ou mediaci贸n ningunha de 贸rgano pol铆tico da Deputaci贸n provincial sobre a actuaci贸n dos t茅cnicos, e neste sentido nada poden dicir, nin se ve utilidade ningunha, sobre a intervenci贸n simplemente formal dos 贸rganos pol铆ticos, que se ben interve帽en en cuanto que son eles os que dan inicio ao expediente, e referendan coa s煤a aprobaci贸n e autorizaci贸n as distintas fases e tr谩mites do expediente de contrataci贸n, desta intervenci贸n non se aprecia, nin se deduce, e moito menos se pode constatar que incidise no traballo dos t茅cnicos, traballo que en todo caso 茅 asumido polos propios 贸rganos pol铆ticos.

A Comisi贸n informativa, que nace por un acordo adoptado por un 贸rgano pol铆tico, o Pleno da Corporaci贸n, para estudar, analizar e determinar se se dan posibles responsabilidades pol铆ticas, at贸pase ante un expediente que s贸 manifesta actuaci贸ns t茅cnico-administrativas, nas que no hai incidencias nin interferencias doutro aspecto ou natureza, e isto non obstante, a Comisi贸n procedeu a tratar de buscar que a trav茅s das explicaci贸ns e fundamentaci贸ns dos t茅cnicos que se puidese determinar se intervi帽era nalg煤n momento a influencia ou a participaci贸n dalg煤n 贸rgano pol铆tico no traballo dos t茅cnicos, e isto non se constatou, nin se chegou a determinar.

E en relaci贸n con isto, a comisi贸n non pode deixar de manifestar e considerar que a denuncia-informe da OLAF se sustenta sobre apriorismos e presunci贸ns que postos en contraste coas raz贸ns e fundamentos t茅cnicos-xur铆dicos das alegaci贸ns realizadas pola Deputaci贸n Provincial non deixan outra sa铆da que o ter que rexeitar absolutamente o dito informe-denuncia e evidentemente ter que deixar a resoluci贸n desta total discrepancia baixo o amparo das instancias e organismos competentes que non poder谩n ser outros que os xurisdicionais.

A presente comisi贸n informativa celebrou todas as s煤as sesi贸ns coa 煤nica presenza nelas dos representantes do Grupo Popular, non asistindo a ningunha delas os representantes do Grupo Socialista e do Bloque Nacionalista Galego.

Por todo isto, a comisi贸n chega 谩 seguintes CONCLUSI脫NS:

1.- No se deron, por parte dos 贸rganos pol铆ticos, instruci贸ns, recomendaci贸ns ou insinuaci贸ns para que polos t茅cnicos se estableceran unhas condici贸ns determinadas que vi帽esen predeterminar ou favorecer a adxudicaci贸n dos contratos cara algunha empresa determinada.

2- Non se determina intervenci贸n de 贸rganos pol铆ticos nos traballos dos t茅cnicos que tramitan o expediente de contrataci贸n dos proxectos Daredo e Deputrans.

3.- A intervenci贸n dos t茅cnicos nas distintas fases e tr谩mites do expediente de contrataci贸n 茅 seguindo exclusivamente criterios e normas t茅cnico-xur铆dicas.

4.- Non se determinan responsabilidades pol铆ticas, nin administrativas, ou doutra orde dos 贸rganos pol铆ticos que autorizan o expediente de contrataci贸n.

5.- Non se determinan responsabilidades administrativas, nin doutro tipo, dos t茅cnicos que interve帽en no expediente.

6.- Asumir na s煤a totalidade as alegaci贸ns realizadas pola Presidencia da Deputaci贸n provincial no expediente de reintegro iniciado pola Direcci贸n Xeral de Fondos Comunitarios, organismo dependente do Ministerio de Facenda.

7.- Elevar estas conclusi贸ns 谩 Presidencia da Diputaci贸n para o seu traslado ao Pleno da Corporaci贸n e, se se estima, a s煤a posterior remisi贸n ao Xulgado de Instruci贸n n.潞 2 de Ourense para os efectos das Dilixencias Previas 416/2009.

 

Ourense, 27 de xaneiro de 2014

 

A COMISI脫N,

Baltar afirma que no novo per铆odo de fondos europeos 2014-2020 "temos que aproveitar o potencial end贸xeno e atraer proxectos xeradores de emprego"

  • O presidente provincial asistiu hoxe ao X Plenario de traballo Galicia-Norte de Portugal que ten lugar en Baiona.

O presidente da Deputaci贸n de Ourense, Manuel Baltar, asistiu hoxe no Parador de Baiona (Pontevedra) ao X Plenario da comunidade de traballo Galicia-Norte de Portugal, no que se debate sobre o Plan de investimentos conxuntos 2014-2020 da Eurorrexi贸n Galicia-Norte de Portugal. Baltar considera que neste novo per铆odo que se abre "temos que aproveitar o potencial end贸xeno que temos en Galicia, e, sinaladamente, sectores como o do termalismo e o turismo cultural, para atraer proxectos que xeren emprego e valoricen o noso".

O plenario, que foi inaugurado polo presidente da Xunta de Galicia, Alberto N煤帽ez Feijoo, debateu aspectos como o plan de investimentos conxuntos da eurorrexi贸n, a cooperaci贸n territorial europea no marco da estratexia Europa 2020, e expuxo diversas experiencias de cooperaci贸n, ademais de facer balance das actividades desenvolvidas no marco desta comunidade de traballo Galicia-Norte de Portugal.

Manuel Baltar afirma que a cooperaci贸n en todos os 谩mbitos 茅 o obxectivo entre os diferentes axentes da eurorrexi贸n "para que sigamos asumindo ese compromiso de colaboraci贸n conxunta e levar a cabo proxectos que valoricen o noso entorno e melloren as condici贸ns de vida e o benestar dos cidad谩ns que viven na eurorrexi贸n, no novo per铆odo que se abre ata o ano 2020".

O presidente provincial destacou que este plenario "茅 de utilidade para o co帽ecemento, planificaci贸n e debate sobre o pr贸ximo per铆odo de fondos europeos e permitiranos saber como aproveitar mellor estes recursos que pon ao noso alcance a Uni贸n Europea", e considera que este ano se produce "un punto de inflexi贸n co fin dun per铆odo e comezo do 2014-2020, unha nova etapa que temos que iniciar coa clarividencia que outorga a experiencia e sumando identidades para conseguir que os nosos territorios sigan avanzando cara un rol de liderado". A cooperaci贸n transfronteiriza 茅, segundo Baltar, "un dos medios m谩is eficaces para aproximar poboaci贸ns fronteirizas e para o seu desenvolvemento".

Neste senso, d铆as pasados a Deputaci贸n de Ourense e a consultora Pricewaterhouse Coopers asinaron unha alianza estrat茅xica para atraer proxectos europeos a Ourense. O acordo ten como obxectivo a busca de recursos que favorezan a creaci贸n de emprego base谩ndose no potencial da nosa provincia nos 谩mbitos termal e tur铆stico, entre outros. O acordo incl煤e o asesoramento e realizaci贸n de proxectos por parte de PwC no novo marco comunitario que se abre no per铆odo 2014-2020. Tr谩tase dun labor de consultor铆a integral para a sondaxe, busca e planificaci贸n de iniciativas da man desta compa帽铆a internacional especializada na xesti贸n de fondos europeos.