A Deputaci贸n de Ourense destina 400.000 euros ao programa "ChegOU", de axudas 谩 natalidade na provincia

  • Manuel Baltar e o director territorial de Abanca en Ourense, Rub茅n Saavedra, asinaron o convenio de colaboraci贸n que permitir谩 xestionar a axuda econ贸mica que outorga a Deputaci贸n, mediante una tarxeta prepago para utilizar en farmacias e parafarmacias.

  • "Cada beneficiario recibir谩 unha axuda de ata 300 euros para a adquisici贸n de produtos hixi茅nicos, alimentarios ou de sa煤de", explicou o presidente da Deputaci贸n, destacando que en 2016 aprob谩ronse un total de 1.404 solicitudes de 85 concellos da provincia.

Ourense, 24 de xaneiro de 2017.- O presidente da Deputaci贸n de Ourense, Manuel Baltar, e o delegado territorial de Abanca en Ourense, Rub茅n Saavedra, asinaron hoxe o convenio de colaboraci贸n entre 谩mbalas d煤as entidades para desenvolver o programa de fomento da natalidade da Deputaci贸n de Ourense, "ChegOU", para o ano 2017. Este acordo permite xestionar a axuda econ贸mica que outorga a Deputaci贸n, mediante una tarxeta prepago para utilizar en farmacias e parafarmacias, co帽ecida como "Tarxeta ChegOU".

Segundo explicou Manuel Baltar, "cada beneficiario recibir谩 unha axuda de ata 300 euros para a adquisici贸n de produtos hixi茅nicos, alimentarios ou de sa煤de, relacionados co primeiro ano de vida do beb茅", sendo o orzamento total que en 2017 destina a Deputaci贸n para esta li帽a de apoio 谩 natalidade de 400.000 euros. Baltar remarcou que a partir de ma帽谩 m茅rcores xa se poden presentar as solicitudes, "froito da xesti贸n e da aprobaci贸n dos orzamentos da Deputaci贸n, en setembro de 2016, que nos permite estar perfectamente operativos desde o d铆a 1 de xaneiro". Manuel Baltar fixo balance dos resultados da tarxeta ChegOU do ano pasado, destacando que se aprobaron un total de 1.404 solicitudes de 85 concellos da provincia, "un labor no que destaca a cooperaci贸n entre a Deputaci贸n de Ourense e os servizos sociais municipais".

Os concellos nos que m谩is solicitudes houbo foron: Ourense (572), Barbad谩s (85), O Carballi帽o (80), O Barco de Valdeorras (76), Ver铆n (44), Allariz (43), Xinzo de Limia (39), Pereiro de Aguiar (38) e San Cibrao das Vi帽as (37).

Este acordo, afirma Manuel Baltar, "visibiliza a cooperaci贸n que neste 谩mbito mante帽en a Deputaci贸n de Ourense e Abanca", unha alianza que tam茅n destacou Rub茅n Saavedra subli帽ando que grazas a este convenio "po帽emos a disposici贸n da Deputaci贸n e dos pais e nais ourens谩ns que ampl铆en as s煤as familias durante este ano toda a nosa experiencia e capacidade t茅cnica no terreo dos medios de pago, unha das li帽as de negocio estrat茅xicas para o banco neste momento". Saavedra engadiu que ademais de producir e xestionar a operativa da tarxeta, "achegamos a rede de oficinas m谩is extensa de Ourense, dende a que damos cobertura a case o 94% da poboaci贸n, o que permitir谩 aos beneficiarios das axudas consultar o saldo e os movementos de forma c贸moda e sinxela".

O tempo medio de resoluci贸n de concesi贸n das solicitudes en 2016 foi de 11 d铆as, un prazo que se prev茅 reducir este ano a menos de 10 d铆as, as铆 como que o tempo medio de env铆o da tarxeta baixe dos 20 d铆as.

O obxectivo do convenio asinado hoxe establece o marco de colaboraci贸n entre Deputaci贸n de Ourense e Abanca para a instrumentalizaci贸n da axuda econ贸mica para as familias que no ano 2017 te帽an un fillo ou adopten un neno menor dun ano, axuda que se far谩 efectiva a trav茅s dunha tarxeta prepago para utilizar durante o ano 2017 e ata o 28 de febreiro de 2018.

A Deputaci贸n de Ourense como medida de apoio ao fomento da natalidade puxo en marcha no mes de abril de 2016 un programa de axudas que se materializaban a trav茅s da tarxeta ChegOU, que, cun importe de 300 euros, pode usarse en farmacias e parafarmacias e permite adquirir produtos hixi茅nicos, alimentarios e de sa煤de relacionados co primeiro ano de vida do beb茅.

O Bolet铆n Oficial da Provincia de Ourense publicou onte luns as bases reguladoras do concurso p煤blico para a concesi贸n de subvenci贸ns para o fomento da natalidade da provincia de Ourense, Programa ChegOU. Poder谩 ser beneficiario destas axudas o proxenitor ou adoptante dun neno menor dun ano nacido entre o 1 de xaneiro de 2017 e o 31 de decembro de 2017 que se inscriba nalg煤n rexistro civil da provincia de Ourense e que cumpra os seguintes requisitos: figurar empadroado nalg煤n concello da provincia de Ourense 谩 data da solicitude da axuda, e ter unha antig眉idade no empadroamento na provincia de, polo menos, un ano.

 

O Consorcio Provincial de Incendios comeza a s煤a actividade o vindeiro mes de febreiro

Ourense, 24 de xaneiro de 2017.- O Consorcio Provincial de Incendios comeza a s煤a actividade o vindeiro mes de febreiro trala sinatura do contrato da concesi贸n 谩 empresa Veicar, para o inicio efectivo do Consorcio a partir do d铆a 1 de febreiro, despois da desestimaci贸n dun recurso interposto por unha das empresas participantes no concurso diante do Tribunal de Recursos Contractuais, o cal da mostra do bo facer dos t茅cnicos do Consorcio Provincial de Incendios, explicou o seu presidente, Pablo P茅rez.

Por outra lado, Pablo P茅rez destacou que coa posta en marcha do Consorcio, in铆ciase o proceso para a apertura do Parque de Bombeiros do Carballi帽o-Ribeiro que ser谩 unha realidade no vindeiro mes de xu帽o. Previo a ela, a partir do d铆a 11 de febreiro, comezar谩 o proceso de selecci贸n do persoal para estas novas instalaci贸ns. O anuncio para todos aqueles interesados en participar neste proceso selectivo publicouse no Bolet铆n Oficial da Provincia.

Como novidade, despois do proceso de selecci贸n, desenvolverase un curso de formaci贸n cunha duraci贸n de catro meses, a cargo da empresa Veicar, responsable da prestaci贸n dos servizos. Nese mesmo senso, realizarase unha formaci贸n complementaria e innovadora que incluir谩 a extinci贸n de incendios en cascos hist贸ricos, como no Concello de Ribadavia. "Tr谩tase de continuar a mellorar a calidade da prestaci贸n dos servizos do goberno provincial e da Xunta de Galicia 谩 cidadan铆a", sinalou o presidente do Consorcio Provincial de Incendios.

A prestaci贸n do servizo abrangue ademais de cuesti贸ns relativas a recursos humanos e formaci贸n, actuaci贸ns en incendios urbanos, excarceraci贸ns, salvamento, e todo tipo de emerxencias que poidan acontecer na provincia de Ourense. "Coa posta en marcha do Consorcio e coa proposta de realizar un mapa provincial de emerxencias -obxecto de debate do pleno da Deputaci贸n de Ourense do mes de xaneiro-, as emerxencias na provincia de Ourense dan un salto de calidade e sit煤annos como pioneiros na prestaci贸n deste servizo en Galicia, sendo o Consorcio o motor e coordinador de todas estas acci贸ns inclu铆ndo aos Grupos de Emerxencia Supramunicipal (GES), aos grupos de bombeiros da Mancomunidade Terras de Celanova, e ao Pol铆gono Industrial de San Cibrao das Vi帽as, co apoio complementarios dos grupos de Protecci贸n Civil dos diferentes concellos".

Presentaci贸n do "Cros de Ribadavia - Campionato de Galicia de Campo a Trav茅s"

  • O evento deportivo ter谩 lugar o vindeiro domingo, 29 de xaneiro, no circu铆to da 脕rea Recreativa da Veronza, en Ribadavia.

Ourense, 24 de xaneiro de 2017.- O vindeiro domingo, 29 de xaneiro, celebrarase o Cros de Ribadavia 2017 no que se disputar谩 o Campionato de Galicia de Campo a Trav茅s Absoluto, Promesa e Junior, Individual e por Equipos. A presentaci贸n deste evento deportivo tivo lugar hoxe no Pazo dos Deportes "Paco Paz", acto no que participou o vicepresidente da Deputaci贸n de Ourense, Rosendo Fern谩ndez; o presidente da Federaci贸n Galega de Atletismo, Isidoro Hornillos; o delegado en Ourense da Federaci贸n Galega de Atletismo, Manuel Blanco; o alcalde e o concelleiro de Deportes de Ribadavia, Ignacio G贸mez e Ricardo Gonz谩lez, e o presidente do Club Deportivo Aurum, Lalo G贸mez.

O vicepresidente da Deputaci贸n de Ourense explicou que "o Cros de Ribadavia 2017 tam茅n 茅 unha proba puntuable para o II Circu铆to Galego de Campo a Trav茅s". A competici贸n ter谩 lugar no circu铆to da 脕rea Recreativa da Veronza, no municipio de Ribadavia. Rosendo Fern谩ndez destacou que este campionato "茅 a proba con m谩is arraigo e prestixio de Galicia, e nela danse cita os principais atletas de medio fondo e fondo da nosa comunidade".

Con motivo da celebraci贸n, este ano, da 82 edici贸n do campionato masculino e da 50 edici贸n feminina, a Deputaci贸n de Ourense e a Federaci贸n Galega de Atletismo, realizar谩n un reco帽ecemento 谩 primeira campioa desta competici贸n, a ourens谩 Aurora Salgado P茅rez. Nesta proba participar谩n os principais clubs de Atletismo de Galicia chegando aos preto dos 400 deportistas en total. Disputaranse catro carreiras que comezar谩n a partir das 11.00 da ma帽谩 nas categor铆as de Junior masculino e feminino, e Senior e Promesa masculino e feminino.

Toda a informaci贸n sobre esta proba deportiva pode consultarse na web de Deportes da Deputaci贸n de Ourense.

Campionatos de Espa帽a de Remo

Asemade, o Pazo dos Deportes "Paco Paz" tam茅n acolleu hoxe a presentaci贸n dos Campionatos de Espa帽a de Remo, que se celebrar谩n o d铆a 28 de xaneiro no municipio de Ribadavia e o d铆a 29 de xaneiro no municipio de Castrelo de Mi帽o. No acto participou o vicepresidente da Deputaci贸n de Ourense, Rosendo Fern谩ndez; o presidente da Federaci贸n Galega de Remo, Jos茅 Manuel Seijas; o alcalde de Castrelo de Mi帽o, Xurxo Rodr铆guez; o alcalde e o concelleiro de Deportes de Ribadavia, Ignacio G贸mez e Ricardo Gonz谩lez.

O vicepresidente da Deputaci贸n de Ourense destacou a importancia de levar a cabo eventos deportivos que "a煤nan sa煤de e turismo, e que supo帽en unha gran oportunidade para dar a co帽ecer o territorio e as s煤as potencialidades". As铆 mesmo, Rosendo Fern谩ndez lembrou "o apoio do goberno provincial ao remo a trav茅s do CERLAC, no cal selecci贸ns de distintos pa铆ses se preparan".

Pola s煤a parte, o municipio de Ribadavia acoller谩 o XVI Campionato de Espa帽a de Remoerg贸metro, que se desenvolver谩 no polideportivo Municipal, mentres que Castrelo de Mi帽o acoller谩 a proba do VII Campionato de Espa帽a de Fondo 鈥 Trial de Inverno a celebrarse nas instalaci贸ns do Centro N谩utico deste municipio. En canto 谩 participaci贸n, daranse cita entre as d煤as probas preto de 500 deportistas.

No Campionato de Espa帽a de Remoerg贸metro entregaranse medallas (ouro, prata e bronce) aos tres primeiros clasificados nas diferentes categor铆as. E, no Campionato de Espa帽a de Fondo, entregaranse medallas (ouro, prata e bronce) aos tripulantes das embarcaci贸ns clasificadas nos tres primeiros postos de cada modalidade e categor铆a. Por tratarse de Campionatos de Espa帽a, para poder acceder a estes galard贸ns, os clasificados deber谩n ter a condici贸n de deportistas de clubs espa帽ois. Os que non cumpran con este requisito e queden ente os tres primeiros de cada modalidade, ser谩n agraciados cunha medalla simb贸lica.

O Consello Social Provincial nace para impulsar un novo espazo de colaboraci贸n entre a Deputaci贸n e as entidades sociais

  • O acto constitutivo tivo lugar hoxe no Centro Cultural "Marcos Valc谩rcel", coa participaci贸n de Manuel Baltar e representantes de 24 entidades sociais da provincia.

  • O presidente da Deputaci贸n destacou "a importancia de po帽er en valor o traballo que realizan as entidades sociais da nosa provincia" e marcou como eixos de actuaci贸n a participaci贸n, a visibilidade e a transformaci贸n, "para que entre todos poidamos seguir mellorando a cooperaci贸n nun 谩mbito fundamental como 茅 o dos servizos sociais".

Ourense, 23 de xaneiro de 2017.- O Centro Cultural "Marcos Valc谩rcel" da Deputaci贸n de Ourense acolleu hoxe a reuni贸n constitutiva do Consello Social Provincial (ConsellOU) onde se deron cita 24 entidades sociais da provincia, nun acto presidido polo titular do goberno provincial, Manuel Baltar, acompa帽ado polo vicepresidente da Deputaci贸n, Rosendo Fern谩ndez e polo deputado provincial de Cooperaci贸n, Pablo P茅rez.

Como destacou Manuel Baltar, "tr谩tase dun compromiso recollido no plan de mandato "Ourense 15-19", unha iniciativa que a Deputaci贸n de Ourense impulsa para crear un novo espazo de traballo colaborativo coas entidades sociais". O Consello Social Provincial permitira afondar no di谩logo entre a Deputaci贸n e as entidades sociais, co obxectivo de seguir mellorando a xesti贸n p煤blica das axudas sociais nos 谩mbitos da transparencia, a eficacia e a eficiencia.

Baltar explicou que o Consello Social Provincial ter谩 tres eixes de actuaci贸n: participaci贸n, visibilidade e transformaci贸n. O primeiro deles ref铆rese a establecer mecanismos de participaci贸n das entidades sociais na redacci贸n e na determinaci贸n dos par谩metros de valoraci贸n e adxudicaci贸n das axudas publicas que a Deputaci贸n convoca anualmente a trav茅s da correspondente orde en concorrencia competitiva, destinada a entidades sociais. Como primeira medida, Manuel Baltar anunciou que o Consello Social "establecer谩 unha mesa de traballo para elaborar uns criterios participativos de reparto econ贸mico e valoraci贸n para a distribuci贸n do orzamento das axudas no 谩mbito social". Neste sentido, ma帽谩 martes convocarase unha reuni贸n, que ter谩 lugar a vindeira semana, para que os t茅cnicos das entidades fixen os novos criterios de reparto participativo das axudas 2017.

O segundo eixe e actuaci贸n que explicou o presidente Baltar ref铆rese a "incrementar a visibilidade das iniciativa sociais e do traballo desenvolvido polas entidades da provincia, as铆 como propiciar a transferencia das boas pr谩cticas e a coordinaci贸n cos servizos sociais municipais". "Para elo desenvolveremos no vindeiro mes de marzo o primeiro Foro Social Provincial, un encontro anual entre as entidades sociais da provincia e os profesionais dos servizos sociais, para expo帽er as mellores pr谩cticas e establecer as canles de co帽ecemento entre axentes das administraci贸ns locais e as entidades sociais", afirmou Manuel Baltar.

Asemade, o presidente anunciou que no mes de xu帽o "Ourense ser谩 sede do encontro anual no que se debater谩 sobre as mellores pol铆ticas sociais no 谩mbito estatal, cumio no que as entidades sociais ourens谩s ter谩n un protagonismo especial".

Finalmente, o terceiro eixe de actuaci贸n 茅 a transformaci贸n ao 谩mbito dixital. Ref铆rese 谩s relaci贸ns entre a administraci贸n provincial e as entidades sociais "co papel cero como obxectivo", destacou Baltar, engadindo que en 2017 "estableceranse todos os procedementos administrativos entre a 脕rea de Benestar da Deputaci贸n de Ourense e as entidades sociais sen un s贸 papel, desde as solicitudes de axudas ata a xustificaci贸n das mesmas; todo en base 谩 administraci贸n electr贸nica, co que elo conleva de simplificaci贸n e eliminaci贸n de cargas administrativas", dixo o presidente.

Manuel Baltar sinalou aos servizos sociais como un 谩mbito fundamental e remarcou que en 2017 "o orzamento que a Deputaci贸n de Ourense destina a este 谩mbito increm茅ntase en m谩is de 1,5 mill贸ns de euros con respecto a 2016". Tam茅n explicou o presidente que este ano crearase a primeira bolsa de emprego social da provincia de Ourense, tendo en conta as necesidades de concellos e entidades sociais, e dixo que se por谩 en marcha unha plataforma de recursos e entidades sociais, unha Intranet coordinada pola Deputaci贸n, que permitir谩 destacar o labor que realizan estes colectivos.

As entidades participantes na reuni贸n de hoxe foron: Asociaci贸n Banco de Alimentos de Ourense, Cruz Vermella, C谩ritas, Asociaci贸n Arela, Asociaci贸n Arraianos, Asociaci贸n de Prevenci贸n da Exclusi贸n Social (APES), Centro de desenvolvemento rural "O Viso", centro Portas Abertas, Federaci贸n de Mulleres Rurais de Ourense, Fundaci贸n de solidariedade Amaranta, Fundaci贸n Juan So帽ador, Asociaci贸n Redmadre, Asociaci贸n Morea, Asociaci贸n Renacer, Asociaci贸n espa帽ola contra o Cancro, Asociaci贸n de familiares de enfermos de Alzheimer Afaor, Comit茅 Antisida de Ourense, Atox, Asociaci贸n Autismo Ourense, Asociaci贸n de persoas xordas, Asociaci贸n de persoas con discapacidade de Ourense ADO, Discafis-Cogami, e Asociaci贸n San Vicente de Pa煤l e Asociaci贸n diab茅tica Auria.