O Centro de Cultura Popular "Xaqu铆n Lorenzo" presentou a memoria de actividades de 2014

• M谩is de 30.000 persoas asistiron aos eventos organizados este ano entre festivais, romar铆as, cursos, obradoiros, exposici贸ns e congresos, que converten a este centro da Deputaci贸n de Ourense nun dos principais de Galicia no estudo, preservaci贸n e promoci贸n da nosa etnograf铆a.

Ourense, 18 de decembro de 2014.- O presidente da Deputaci贸n de Ourense, Manuel Baltar, acompa帽ado da directora do Centro de Cultura Popular "Xaqu铆n Lorenzo", Maril贸 Fern谩ndez Senra, presentou hoxe no Museo do Traxe (situado na antiga estaci贸n de ferrocarril de Santa Cruz de Arrabaldo) a memoria de actividades 2014 do Centro "Xaqu铆n Lorenzo", entidade pertencente 谩 Deputaci贸n e caracterizada por ser unha das m谩is destacadas de Galicia no estudo, preservaci贸n e promoci贸n da nosa etnograf铆a. Proba diso 茅 que nos eventos organizados ao longo de 2014 foron m谩is de 30.000 as persoas que asistiron as actividades programas polo Centro de Cultura Popular nos festivais, romar铆as, cursos, obradoiros, exposici贸ns e congresos que se desenvolveron na provincia de Ourense.

Manuel Baltar salientou que a Deputaci贸n de Ourense "ten unha personalidade cultural de seu, defendendo, potenciando e promovendo todo o que ten que ver coas nosas tradici贸ns, porque mantendo vivo este co帽ecemento social dignificamos a nosa cultura, un legado do que temos que sentirnos orgullosos e que temos que seguir preservando".

O presidente do goberno provincial subli帽ou que en 2014 c煤mprense precisamente 10 anos dende que se lle dedicara o D铆a das Letras Galegas a Xaqu铆n Lorenzo e 30 dende que se lle outorgara a Medalla Castelao, "un ano, este, aca铆do para lembrar a intensa actividade do centro de cultura popular que leva o seu nome e que se distingue pola gran actividade desenvolvida polo seu equipo directivo, profesores e alumnos nos 谩mbitos da danza, os xogos populares, o folclore e a promoci贸n do noso patrimonio etnogr谩fico, no que destaca a Romar铆a "Raigame" que todos os anos converte a Vilanova dos Infantes no gran parque tem谩tico da etnograf铆a en Galicia".

Pola s煤a banda, Maril贸 Fern谩ndez Senra destacou que o Centro de Cultura Popular conta en total con 250 alumnos matriculados que levaron a cabo ao longo deste ano actividades como danza, canto e pandeireta, gaita para acompa帽amento de grupos musicais, cursos de teares, obradoiros de xogos populares no que participaron 1.800 rapazas e rapaces de centros educativos da provincia de Ourense. 脕s xornadas de Folclore asistiron unhas 20.000 persoas e 谩 XIII edici贸n da Romar铆a "Raigame", m谩is de 7.000, mentres que o Museo do Traxe, situado na Estaci贸n de Santa Cruz de Arrabaldo e que abriu 谩s s煤as portas en xu帽o pasado xa foi visitado por unhas 2.000 persoas.

"Estas cifras son, sen d煤bida, moi importantes, pero o mellor de todo 茅 que estas lembranzas, estes anacos da nosa historia e da nosa etnograf铆a, sigan pasando de xeraci贸n en xeraci贸n, e que os nenos sexan unha cadea de transmisi贸n para que as tradici贸ns permanezan", afirmou Maril贸 Fern谩ndez Senra, quen engadiu que a mellor maneira de que os m谩is cativos se enchan da nosa cultura "茅 facelo dunha maneira l煤dica e entretida para eles".

No acto tam茅n se presentou o libro A indumentaria tradicional galega. O traxe feminino, unha proposta pedag贸xica a modo das antigas "Mariqui帽as", esas famosas bonecas recortables para nenos, das que en Espa帽a se ten constancia antes de 1850. Cunha coidada edici贸n en l谩minas de gran formato este traballo editado pola Deputaci贸n de Ourense e que se pode mercar nas librar铆as polo prezo de 5 euros, presenta a historia do traxe feminino tradicional de Galicia ao longo da historia, e achega as instruci贸ns para recortar os modelos e as pezas de roupa e tam茅n permite dese帽ar roupa e combinar pezas e cores.