A Deputaci贸n de Ourense contar谩 cunha ordenanza de Transparencia, acceso e reutilizaci贸n da informaci贸n

  • A proposta, presentada hoxe polo presidente provincial, Manuel Baltar, recolle aspectos como a publicidade activa da informaci贸n e o dereito 谩 informaci贸n p煤blica e a s煤a reutilizaci贸n.

  • Os vindeiros retos do goberno provincial en materia de Transparencia ser谩n a elaboraci贸n da "Carta de Servizos" da Deputaci贸n e a creaci贸n na RPT dunha unidade espec铆fica de Transparencia.

O presidente da Deputaci贸n de Ourense, Manuel Baltar, presentou hoxe a proposta da que ser谩 a primeira ordenanza de Transparencia dun goberno provincial, un documento que ten como obxectivo ordenar administrativa e xur铆dicamente no 谩mbito da instituci贸n provincial aspectos como a publicidade activa da informaci贸n e o dereito 谩 informaci贸n p煤blica e a s煤a reutilizaci贸n.

Baltar explicou as achegas e avances que en materia de transparencia ten realizado o goberno provincial, entre os que citou o novo espazo web con enlace directo aos indicadores de Transparencia fixados por Transparencia Internacional para avaliar aos gobernos provinciais, e tam茅n destacou a retransmisi贸n dos plenos da Corporaci贸n Provincial v铆a web, as铆 como o espazo web co apartado "O presidente responde". Manuel Baltar subli帽ou a recente posta en marcha da APP para dispositivo m贸biles co Centro de Incidencias Provinciais, e a aprobaci贸n do primeiro C贸digo 脡tico e de Conduta dun goberno provincial en Espa帽a, medidas todas elas encami帽adas en seguir mellorando os 铆ndices de transparencia da instituci贸n provincial, actualmente situada no posto n煤mero 2 de todas as de Espa帽a.

Tam茅n incidiu o presidente Baltar nos vindeiros retos que afronta en materia de transparencia o goberno provincial, entre os que citou a elaboraci贸n da "Carta de Servizos" da Deputaci贸n de Ourense e a creaci贸n na RPT dunha unidade espec铆fica de Transparencia. Ademais, anunciou a celebraci贸n, en outubro deste ano, en colaboraci贸n coa Fundaci贸n "Democracia e Goberno Local", dunha xornada sobre Transparencia nas entidades locais da provincia, dirixida a alcaldes, concelleiros e persoal ao servizo da Administraci贸n local.

A ordenanza de Transparencia presentada hoxe recolle cuesti贸ns reguladas en textos e normativas de grande importancia como son as leis de R茅xime xur铆dico, Reutilizaci贸n da informaci贸n, Transparencia e a de Racionalizaci贸n e sostibilidade da Administraci贸n Local; unha ordenanza, por certo, que regular谩 situaci贸ns que xa a Deputaci贸n de Ourense ven desenvolvendo e practicando como compromisos de seu do goberno provincial.

A nova ordenanza estrut煤rase en 7 cap铆tulos, 49 artigos e 1 disposici贸n final de "Entrada en vigor". O 谩mbito de aplicaci贸n son as entidades que forman parte do sector p煤blico provincial, e entre as obrigas que recolle o documento figura o de elaborar, manter actualizada e difundir a informaci贸n facilitando o acceso 谩 mesma e permitindo a s煤a reutilizaci贸n, as铆 como utilizar preferentemente medios electr贸nicos e telem谩ticos.

Asemade, a ordenanza cita como medios de acceso 谩 informaci贸n as oficinas de informaci贸n, as p谩xinas web ou sedes electr贸nicas e os servizos de atenci贸n telef贸nica, e como principios xerais recolle a presunci贸n xeral da publicidade da informaci贸n p煤blica, publicidade activa, reutilizaci贸n da informaci贸n, dereito ao acceso 谩 informaci贸n, acceso inmediato por medios electr贸nicos e calidade da informaci贸n (veraz, fidedigna, actualizada e comprensible).

Todo este acceso 谩 informaci贸n realizarase coa debida protecci贸n de datos persoais e dentro dos l铆mites legais, e ser谩 unha informaci贸n que se facilite a iniciativa propia e de maneira gratu铆ta; na p谩xina web ou sede electr贸nica; en ligua galega e castel谩 e con prazos de publicaci贸n e actualizaci贸n.

As obrigas espec铆ficas da publicidade informativa ref铆rense ao tipo de informaci贸n que se facilitar谩 dende a instituci贸n. Neste apartado figura a informaci贸n sobre: a instituci贸n, a s煤a organizaci贸n, planificaci贸n e persoal; altos cargos e persoas que exercen a m谩xima responsabilidade; informaci贸n de relevancia xur铆dica; sobre contrataci贸n, convenios e subvenci贸ns; informaci贸n econ贸mica, financeira e orzamentaria, e sobre servizos e procedementos.

O 煤ltimo cap铆tulo do documento recolle que a ordenanza ser谩 sometida a avaliaci贸n e seguimento polo 贸rgano responsable, artellando actividades de formaci贸n, sensibilizaci贸n e difusi贸n.