O turismo deportivo cot铆zase en alza xerando 12.000 mill贸ns de euros ao ano en Espa帽a

 

  • As铆 o destacaron hoxe os expertos na xornada profesional, organizada pola Deputaci贸n de Ourense a trav茅s do Inorde, que reuniu a 120 participantes para afondar en cuesti贸ns vencelladas a esta actividade que representa o 10% do fluxo tur铆stico en Espa帽a.

  • Os expertos coincidiron na importancia de innovar, do emprego das novas tecnolox铆as, da transformaci贸n das infraestruturas deportivas en atractivos tur铆sticos, do impacto econ贸mico que sup贸n o deporte nos territorios, a necesidade de desestacionalizar os deportes e a transmisi贸n de valores das entidades a trav茅s do patrocinio de eventos deportivos e os "intanxibles" que van asociados aos mesmos.

  • Na xornada destacouse o papel que exerce Ourense no panorama automobil铆stico espa帽ol, sendo a provincia que leva m谩is de 50 anos a celebrar rallys co seu correspondente impacto econ贸mico, as铆 como a idoneidade da provincia para acoller eventos de remo.

  • "Non hai mellor canal de comunicaci贸n que os eventos deportivos de elite para a promoci贸n tur铆stica, dado que os mellores prescriptores son os deportistas", sinalou o director xeral de Unipublic 鈥 La Vuelta.

  • Con esta nova iniciativa, a instituci贸n provincial sup贸n un pulo m谩is a prol de converter a "Ourense no destino de referencia no mundo do deporte, aproveitando as s煤as condici贸ns orogr谩ficas e a s煤a situaci贸n xeoestrat茅xica", destacou Rosendo Fern谩ndez, na inauguraci贸n da xornada hoxe no Balneario de Laias.

Ourense, 27 de novembro de 2018.- O turismo deportivo cot铆zase 谩 alza, xerando 12.000 mill贸ns de euros ao ano en Espa帽a (datos do ano 2017), tal e como destacaron hoxe os profesionais do sector na xornada profesional organizada pola Deputaci贸n de Ourense a trav茅s do Instituto ourens谩n de desenvolvemento econ贸mico, na que participaron 120 persoas para actualizar os seus co帽ecementos sobre esta actividade que sup贸n o 10% do fluxo tur铆stico en Espa帽a.

Os expertos que intervi帽eron organizados en catro tem谩ticas, coincidiron na importancia de innovar constantemente en materia de deporte, da necesidade de empregar as novas tecnolox铆as e sacarlle o m谩ximo rendemento para darlle valor engadido ao turismo deportivo ofrecendo aos usuarios experiencias inmersivas ou outras posibilidades para o desfrute do deporte. Tam茅n, ao longo da ma帽谩, a trav茅s das experiencias pr谩cticas dos relatores, os participantes puideron co帽ecer como se pode transformar unha academia, unha infraestrutura deportiva, nun dos principais atractivos tur铆sticos dun territorio. Os expertos tam茅n coincidiron no impacto econ贸mico que ten o deporte nos territorios e na importancia de desestacionalizar os deportes para que ese impacto non var铆e moito ao longo do ano.

Outra das conclusi贸ns 谩s que chegaron os profesionais esta ma帽谩 茅 o recurso que te帽en as entidades para transmitir os seus valores a trav茅s do patrocinio de eventos deportivos, isto 茅, asociar unha empresa a un deporte en concreto. No eido do patrocinio, tam茅n se destacou o papel que exerce Ourense no panorama automobil铆stico espa帽ol, con m谩is de 50 anos de historia acollendo rallys na provincia.

No panel de eventos, os expertos centraron a s煤a intenci贸n nos "intanxibles" que te帽en os eventos deportivos que son "o mellor canal de comunicaci贸n para a promoci贸n tur铆stica e a raz贸n est谩 en que temos os mellores prescriptores, os deportistas", sinalou o director xeral de Unipublic 鈥 La Vuelta.

O vicepresidente da Deputaci贸n de Ourense e presidente do Inorde, Rosendo Fern谩ndez, xunto 谩 secretaria xeral de Turismo da Xunta de Galicia, Nava Castro, inauguraron hoxe, no Balneario de Laias, este cumio que sup贸n un pulo m谩is a prol de converter a "Ourense no destino de referencia no mundo do deporte, aproveitando as s煤as condici贸ns orogr谩ficas e a s煤a situaci贸n xeoestrat茅xica", destacou o presidente do Inorde.

Rosendo Fern谩ndez lembrou que o presidente da Deputaci贸n de Ourense xa presentara en Fitur 2018 谩 provincia de Ourense "como un gran estadio multideporte", que re煤ne as condici贸ns e caracter铆sticas id贸neas para "impulsar o turismo a trav茅s de propostas deportivas". Trala presentaci贸n en Fitur, a Deputaci贸n de Ourense continuou a traballar, coa axuda de expertos, "para crear un ecosistema de turismo deportivo, actuando sobre posicionamento, infraestruturas, promoci贸n, turismo e competitividade e innovaci贸n", explicou o presidente do Inorde.

Os obxectivos son -segundo Rosendo Fern谩ndez- xerar impacto econ贸mico, desestacionalizar o destino, constitu铆rse en referencia para conseguir eventos deportivos e incrementar as instalaci贸ns deportivas. En definitiva, "tr谩tase de impulsar a mellora da calidade de vida dos nosos habitantes", sinalou o presidente do Inorde.

Coa xornada de hoxe, a Deputaci贸n de Ourense consegue dar un novo impulso a este ecosistema de turismo deportivo e "continuaremos a interactuar con t贸dolos actores deportivos para que a provincia de Ourense sexa ese referente que queremos no mundo do deporte e desa actividade econ贸mica que crece tempada a tempada", destacou Rosendo Fern谩ndez. Pola s煤a parte, Nava Castro fixo unha breve exposici贸n das potencialidades e oportunidades da provincia de Ourense e de Galicia, no 谩mbito do turismo deportivo.

Coa celebraci贸n deste cumio c煤mprese unha das propostas realizadas polo presidente da Deputaci贸n de Ourense, Manuel Baltar, no Pleno sobre Estado da Provincia, celebrado o pasado 6 de novembro, no que propu帽a o desenvolvemento desta xornada para afondar na estratexia de creaci贸n dun ecosistema de turismo deportivo, que impulsa a Deputaci贸n de Ourense.

Ecosistema do turismo deportivo

Trala inauguraci贸n da xornada, o CEO de SPSG Consulting, Carlos Cant贸, introduciu o Ecosistema do Turismo Deportivo e destacou, como aspecto clave a ter en conta, que neste sector "t贸dolos destinos compiten polo mesmo, as铆 que 茅 moi importante diferenciarse". Asemade, Cant贸 falou de que non existe un 煤nico turismo deportivo, sen贸n que existen seis tipos diferentes: espec铆fico, referido ao desprazamento dos turistas a un lugar para practicar un deporte en concreto; eventos, entendidos como unha cita puntual que atrae a numerosos afeccionados pola disciplina deportiva que se desenvolva; academias, dedicadas ao deporte; actividade en destino, cando o deporte non 茅 o motivo polo cal se desprazan os turistas, sen贸n que 茅 entendido como unha actividade complementaria; MICE, referido a congresos ou xornadas como as de hoxe que a trav茅s do deporte xeran un impacto econ贸mico no territorio onde se desenvolven, e "nostalxia", entendida como as visitas a Museos ou tours relacionados co deporte. Polo tanto, son numerosos os factores que configuran o ecosistema de turismo deportivo: as entidades deportivas, o sector p煤blico, as infraestruturas e equipamentos, o posicionamento do destino, o sector tur铆stico, a innovaci贸n vencellada ao deporte e a promoci贸n tur铆stica a trav茅s de eventos deportivos. Neste 煤ltimo caso, puxo como exemplo alg煤ns dos eventos deportivos que patrocinou o Inorde e que permiten posicionar a Ourense como destino tur铆stico e que contrib煤en a promocionar a nosa provincia. Posteriormente, a sesi贸n formativa desenvolveuse en catro paneis diferentes que abordaron tem谩ticas diversas a trav茅s de varios expertos do sector.

Innovaci贸n e tendencias

O primeiro panel, que foi moderado polo redactor de Deportes e Negocio do Diario Expansi贸n, V铆ctor Cruzado, afondou na cuesti贸n da "Innovaci贸n e tendencias" para presentar as principais innovaci贸ns dentro do deporte e falar sobre como se poden trasladar ao turismo deportivo. Nel participou a directora xeral de Global Sports Innovation Center powered by Microsoft, Iris C贸rdoba, quen fixo un repaso polo funcionamento do centro ao que representa e explicou como a tecnolox铆a pode achegar un valor m谩is. Neste mesmo sentido, o mobile technical leader de Brintia, Mario L贸pez, explicou a importancia de aplicar a "intelixencia artificial" no 谩mbito deportivo, 茅 dicir, "dotar 谩s m谩quinas de intelixencia humana para mellorar os procesos de negocio cunha maior produtividade, para crear aplicaci贸ns intelixentes e axentes dixitais que transformen a interacci贸n entre clientes e empregados dunha empresa". As铆, Mario L贸pez, adiantou que se espera que para o ano 2025, "o 95% das interacci贸ns cos clientes se realicen a trav茅s de bots (axentes dixitais), o que sup贸n superar as cuesti贸ns dos horarios e as dificultades do idioma, mellorando a produtividade dos empregados que poder谩n centrarse no realmente importante para a empresa".

Destinos

O segundo panel, moderado polo director xeral da Asociaci贸n de Marketing de Espa帽a, V铆ctor Conde, centrouse nos "Destinos". Neste apartado participou o responsable comercial da Rafa Nadal Academy by Movistar, Joan Suasi, quen falou da importancia das academias dentro do mundo do turismo deportivo e de como transformalas en atractivos tur铆sticos do territorio. Joan Suasi centrouse no caso da Academia de Rafa Nadal "creada para deixar un legado ao mundo do Tenis e que incorpora o ADN do tenista profesional". Asemade, destacou que a ra铆z desta academia, "conseguimos consagrar un centro tur铆stico deportivo", cun complexo que est谩 nas mesmas instalaci贸ns pensado inicialmente para que "os pais puideran visitar aos seus fillos e ao final, dese帽ouse para a todo o mundo en xeral, creando un centro de referencia a nivel internacional no mundo deportivo". Neste sentido, Joan Suasi destacou a importancia que ten para os territorios o deporte tendo en conta que o turismo deportivo "xera riqueza (postos de traballo, provedores...), polo que 茅 importante ter en conta o impacto econ贸mico que sup贸n. Na nosa academia temos m谩is de 240 empregados e temos a mesma ocupaci贸n durante todo o ano grazas 谩 desestacionalizaci贸n", engadiu o responsable comercial da Rafa Nadal Academy by Movistar

As铆 mesmo, o director xeral de Pas Grau Internacional-PGI, Julio Ventaja, explicou o funcionamento dos Resorts de Esqu铆 e os seus principais retos, incidindo sobre todo na estacionalidade e destacou, na s煤a intervenci贸n, "a restauraci贸n" como caracter铆stica diferenciadora no sector e o cambio de tendencia na demanda dos usuarios que "non s贸 se desprazan para esquiar, sen贸n que tam茅n deben existir outras actividades deportivas complementarias".

Patrocinadores

O panel de "Patrocinadores", o terceiro da xornada, estivo moderado polo ga帽ador do Tour de Francia 2006, 脫scar Pereiro. Nesta parte da xornada, a directora de Marketing Estrat茅gico e Comunicaci贸n de Zurich, Silvia Heras, explicou a experiencia da entidade no campo do patrocinio en Espa帽a e expuxo c贸mo un patrocinador pode aproveitar o valor que deixan os eventos deportivos nos destinos nos que se celebran. Silvia Heras dixo que a trav茅s do patrocinio de eventos deportivos p贸dese trasladar ao p煤blico valores da empresa e que os clientes asocien a empresa cun deporte.

Neste sentido, a directora de Marketing de Suzuki Ib茅rica, Pilar Enjuto, disertou sobre o automobilismo deportivo como soporte para a promoci贸n dun destino tur铆stico deportivo. "Os eventos deportivos cambiaron, introduc铆ndose na sociedade dun xeito diferente, porque os afeccionados non s贸 se moven para ver os eventos, sen贸n que se trasladan para descubrir tam茅n os territorios que acollen as probas", recalcou. Neste sentido, Pilar Enjuto destacou o papel que exerce Ourense no panorama automobil铆stico espa帽ol porque "falar de automobilismo 茅 falar de Ourense, a provincia que leva 50 anos a apostar polos rallys, con centos de participantes, cos seus equipos e as s煤as familias, e atraendo aos miles de afeccionados, co retorno econ贸mico que iso sup贸n".

Eventos

Por 煤ltimo, no apartado relativo a "Eventos", moderado pola directora do World Football Summit, Marian Otamendi, os expertos centr谩ronse nos "intanxibles" que te帽en asociados os eventos deportivos. A presidenta da Federaci贸n Espa帽ola de Remo, Asunci贸n R. Loriente, explicou as estratexias da entidade que preside e dos eventos de remo en augas interiores e a preparaci贸n da Coupe de la Jeunesse 2021 con sede en Ourense. Loriente destacou a idoneidade de Ourense para acoller eventos desta disciplina deportiva.

Pola s煤a parte, o director xerente do Comit茅 Paral铆mpico Espa帽ol, Alberto Jofre, centrou a s煤a intervenci贸n na importancia do movemento paral铆mpico e explicou de que modo os eventos aportan un impacto econ贸mico e social na poboaci贸n. "Os xogos atraen talento 谩 cidade organizadora", sinalou Alberto Jofre, quen destacou "o legado" que deixan os eventos deportivos nos territorios onde se desenvolven.

Por 煤ltimo, o director xeral de Unipublic - La Vuelta, Javier Guill茅n, centrouse na organizaci贸n, na difusi贸n e nos retornos econ贸micos deste evento. Guill茅n afirmou que non existe "mellor canal de comunicaci贸n que un evento deportivo de elite para a promoci贸n tur铆stica e a raz贸n est谩 en que temos os mellores prescriptores, os deportistas", e destacou a capacidade dos eventos deportivos de primeiro nivel para descubrir lugares incluso aos propios cidad谩ns do territorio. "O que demandan de n贸s as instituci贸ns p煤blicas 茅 a promoci贸n tur铆stica, o retorno econ贸mico e a satisfacci贸n nos cidad谩ns", dixo o director xeral de Unipublic, quen sinalou que no caso de La Vuelta, "os nosos estudos din que de cada euro invertido rec谩danse catro".

Finalmente, a xornada foi clausurada polo xerente do Inorde, Jos茅 Manuel Rodr铆guez e a secretaria xeral para o Deporte da Xunta de Galicia, Marta M铆guez.