Debate sobre o estado da provincia: 32 medidas para seguir dinamizando Ourense

  • Manuel Baltar destaca "a xesti贸n econ贸mica e de servizos da Deputaci贸n, a transparencia e a cooperaci贸n cos concellos, como fitos fundamentais nunha provincia mellor que a do ano 2015", afirma.

  • "Ourense non pode ser nunca unha abstracci贸n" dixo parafraseando a Risco, "ten goberno de seu, e est谩 chamada a ter un destacado protagonismo no s茅culo XXI", expresou en referencia ao AVE e 谩s iniciativas innovadoras que desenvolve o goberno provincial.

  • Tam茅n se referiu 谩s pol铆ticas de emprendemento, defendendo a creaci贸n en Ourense do primeiro Campus de Formaci贸n Profesional de Galicia, "un proxecto que marcar铆a un antes e un despois no desenvolvemento formativo e econ贸mico de Ourense", destacou.

  • O presidente presentou no pleno 10 medidas, como fixera nos anteriores debates, "que impulsaremos desde o goberno provincial e que ser谩n realidade nos vindeiros meses, algunhas delas xa inclu铆das no Plan "Ourense 7273" do pr贸ximo mandato 2019-2023".

  • Aprob谩ronse 22 propostas de resoluci贸n sobre turismo, cultura, sectores produtivos, infraestruturas, socio-laboral, forestal, medio ambiente, rural, econom铆a, emprendemento, emigraci贸n, termalismo e transparencia.

Ourense, 6 de novembro de 2018.- 32 medidas para seguir dinamizando Ourense. Esa 茅 a conclusi贸n do debate sobre o estado da provincia, celebrado hoxe no Pazo Provincial, un plenario no que o presidente da Deputaci贸n de Ourense, Manuel Baltar, destacou "a xesti贸n econ贸mica e de servizo a Ourense" realizada pola Deputaci贸n, remarcando como fitos fundamentais "nunha provincia que est谩 mellor que en 2015", "a previsibilidade, como primeira administraci贸n p煤blica en aprobar os orzamentos, a transparencia e cooperaci贸n cos concellos", afirmou.

"Ourense non pode ser nunca unha abstracci贸n" dixo parafraseando a Vicente Risco, "ten goberno de seu, e est谩 chamada a ter un destacado protagonismo no s茅culo XXI", expresou en referencia 谩 chegada da alta velocidade e 谩s iniciativas innovadoras que o goberno provincial desenvolve nos 谩mbitos termal, tur铆stico, tecnol贸xico, medioambiental e cultural.

Tam茅n se referiu 谩s pol铆ticas de emprendemento, defendendo a creaci贸n en Ourense do primeiro Campus de Formaci贸n Profesional de Galicia, "un proxecto que marcar铆a un antes e un despois no desenvolvemento formativo e econ贸mico de Ourense". Baltar considera que este proxecto formativo permitir铆a crear unha rede de centros de formaci贸n profesional que estar铆a integrada polos que imparten ciclos na provincia de Ourense, as铆 como itinerarios formativos de FP Dual, en colaboraci贸n coas empresas.

"As铆 llo propuxen ao presidente da Xunta hai unhas semanas -explicou-, solicitando que Ourense acolla este proxecto, previsto inicialmente para Vigo e feito p煤blico o desencontro entre as instituci贸ns chamadas a ser socias impulsoras do mesmo", engadindo que o goberno de Galicia "sabe que a Deputaci贸n de Ourense pode coliderar esta iniciativa asumindo as responsabilidades que o Consorcio da Zona Franca, ao parecer, declinou". Neste sentido, defende que a Deputaci贸n de Ourense "est谩 en condici贸ns de achegar a cont铆a financeira esixida ao socio vigu茅s as铆 como as necesidades lox铆sticas que se precisan para lograr o 茅xito".

"Ser铆a un 茅xito para Ourense e para Galicia -sinalou-, pois o Campus de Formaci贸n Profesional marcar铆a un antes e un despois no desenvolvemento formativo e econ贸mico, xa que este proxecto complementar铆ase con iniciativas como "Provincia Termal", "Provincia Intelixente", "Ourense Destino Tur铆stico Intelixente", a xesti贸n de servizos aos concellos ou aposta polos servizos sociais, pol铆ticas medioambientais ou actividades culturais, acci贸ns que definen unha instituci贸n con experiencia e capacidade econ贸mica e t茅cnica para asumir con solvencia o reto de calquera proxecto", expresou Manuel Baltar.

O presidente do goberno provincial presentou neste debate sobre o estado da provincia, "in茅dito en Galicia e pioneiro en Espa帽a", un total de 10 novas medidas, a t铆tulo persoal, como xa fixera nos anteriores debates do estado da provincia, "que impulsaremos desde o goberno provincial e que ser谩n realidade nos vindeiros meses, algunhas delas, inclu铆das xa no Plan "Ourense 7273" do pr贸ximo mandato 2019-2023", dixo. Son as seguintes:

1.- TURISMO DEPORTIVO. Xornada formativa de turismo deportivo, afondando na estratexia de creaci贸n dun ecosistema de turismo deportivo, que impulsa a Deputaci贸n de Ourense. Ter谩 car谩cter profesional, coa participaci贸n de expertos nacionais en materia de innovaci贸n e tendencias, destinos, patrocinadores e eventos.

2潞.- DEPORTE. A Deputaci贸n de Ourense est谩 estudando con Microsoft unha alianza estrat茅xica a trav茅s do seu Global Sports Innovation Center para facer de Ourense e do deporte n谩utico unha referencia internacional, a nivel competitivo e de preparaci贸n t茅cnica, e tam茅n a nivel de empresas e formaci贸n. Nese sentido, salientou o acordo coa Federaci贸n Nacional de Remo para diferentes probas nos pr贸ximos tres anos. O 26 de novembro a Federaci贸n celebrar谩 en Ourense o seu centenario. En 2021, e froito da elecci贸n un谩nime pola Asemblea Xeral celebrada en Cork (Irlanda), Ourense acoller谩 unha competici贸n internacional en Castrelo de Mi帽o: a Coupe de la Jeunesse.

3潞.- TURISMO. En Fitur, en xaneiro de 2019, a Deputaci贸n de Ourense presentar谩 o proxecto: "A provincia de Ourense, destino tur铆stico intelixente".

4潞.- INNOVACI脫N. A Deputaci贸n participar谩 como entidade territorial no proxecto Time Machine FET Flagship, consistente na creaci贸n dun gran Big Data dixitalizando dous mil anos de historia europea co obxectivo de levantar de maneira virtual -aplicando tecnolox铆as e algoritmos innovadores-, parte desa historia: recreaci贸n de cidades, modos de vida, econom铆a e emprego, cunha dotaci贸n potencial de mil mill贸ns de euros e unha duraci贸n de dez anos.

5潞.- SECTOR FORESTAL. Negociaci贸n e estudio entre administraci贸ns p煤blicas e entidades privadas para situar nun concello da provincia o Centro Tecnol贸xico Forestal para a explotaci贸n racional do monte e a s煤a dinamizaci贸n, na li帽a do Observatorio do Medio Rural que prev茅 po帽er en marcha a Deputaci贸n coa colaboraci贸n da Universidade de Vigo e dos profesionais do sector, tal e como comentou Manuel Baltar na s煤a visita 谩 sede do Colexio Oficial de Enxe帽eiros T茅cnicos Agr铆colas de Ourense.

6潞.- SECTOR VITIVIN脥COLA. Elaboraci贸n dun plan estrat茅xico da Denominaci贸n de Orixe Ribeiro 鈥揳 2陋 m谩is antiga de Espa帽a-, que marque unha folla de ruta da denominaci贸n e que revele o estado actual e tendencias, para incrementar o seu atractivo cara 谩 crear emprego e novas empresas, co obxectivo de seguir formando parte das preferencias dos consumidores, axudando tam茅n na nosa estratexia tur铆stica.

7潞.- SECTOR AGROALIMENTARIO. A Deputaci贸n de Ourense contar谩 no Museo do Vi帽o de Ribadavia, e como consecuencia do acordo acadado coa Xunta de Galicia, cun espazo que servir谩 para promocionar o sector agroalimentario provincial, con especial protagonismo dos produtos que contan cun selo de calidade, sexa denominaci贸n de orixe ou indicaci贸n xeogr谩fica protexida.

8潞.- MUSEO DA RODA DE AFIAR. Acordo con Correos para alugar as dependencias do seu edificio principal na cidade e na provincia. Ser谩 a ubicaci贸n do Insituto Ourens谩n de Desenvolvemento Econ贸mico (inorde), destinando a s煤a sede actual para as instalaci贸ns do Museo da Roda de Afiar, actuaci贸n prevista no Plan Ourense 15-19, e que ser谩 realidade en colaboraci贸n con Florencio de Arboiro.

9潞.- VALDEORRAS. Aposta da Deputaci贸n de Ourense pola desconcentraci贸n e a descentralizaci贸n coa apertura na comarca de Valdeorras dunha delegaci贸n da Deputaci贸n de Ourense.

10潞.- CULTURA. Apertura, no vindeiro mes de decembro, no centro cultural "Marcos Valc谩rcel" da exposici贸n "Arte privado en Ourense", con importantes obras de arte pict贸ricas e escult贸ricas de propiedade privada de ourens谩ns.

Pol铆tica "en positivo"

Xunto a estas medidas, Manuel Baltar fixo no seu discurso unha diagnose da situaci贸n econ贸mica, tecnol贸xica, laboral e social, destacando a importancia da cooperaci贸n entre as administraci贸ns locais intermedias e o papel que xoga a Uni贸n Europea neste sentido. E lanzou ao plenario a pregunta: "est谩 Ourense mellor que hai un ano?" e remarcou: "Dado que estamos na recta final do mandato 2015-2019, est谩 Ourense mellor que en 2015?". A xu铆zo do grupo de goberno as respostas a ambas preguntas son positivas. E tam茅n a xu铆zo dos datos".

"Tr谩tase de crer en Ourense, de estar en pol铆tica en positivo, e de entender a pol铆tica como ferramenta de progreso e non de enfrontamento. Nunca falar mal de Ourense. Sempre traballando a favor", afirmou, subli帽ando que estamos no pleno "dunha instituci贸n que fai de planificaci贸n unha ferramenta imprescindible: s贸 nesta Deputaci贸n se pode falar de orzamentos aprobados para o ano 2019; os orzamentos da d茅beda cero en maio de 2019; os orzamentos m谩is altos que agardan tam茅n o remanente de tesourer铆a m谩is alto. Unhas cifras que suben ano a ano no peor contexto econ贸mico, e que fan da cooperaci贸n cos concellos e coa veci帽anza o seu sinal caracter铆stico. Un documento para un proxecto pol铆tico vencellado 谩 nosa terra, que aposta polo territorio e que fai diariamente un exercicio de autoafirmaci贸n da nosa rica identidade, un exercicio permanente de Ourensan铆a", dixo Manuel Baltar.

Crecemento

No referido ao 谩mbito econ贸mico e laboral da provincia de Ourense, o presidente da Deputaci贸n confirmou, segundo datos do Observatorio Econ贸mico Ourens谩n, o estudo "O pol铆gono en cifras" e a Enquisa de Poboaci贸n Activa, que a econom铆a ourens谩 "mantense na senda do crecemento no que vai de ano, tanto en termos de ocupaci贸n como de actividade", e tam茅n que en canto a afiliaci贸ns 谩 Seguridade Social "a provincia de Ourense amosa unha significativa evoluci贸n positiva".

Asemade, explicou que, segundo datos do DIRCE (Directorio Central de Empresas do Instituto Nacional de Estat铆stica), rexistrase na provincia de Ourense un incremento do 0,5% de empresas respecto das existentes no inicio do ano 2017, e do 1,4% respecto 谩s 25.400 existentes ao principio do ano 2015. "Un incremento que 茅 especialmente significativo no caso dalg煤n dos sectores industriais clave da nosa provincia, como o que conforman as industrias alimenticias e de fabricaci贸n de bebidas, que experimentan crecementos do 7,6 e do 6,3% respectivamente", apuntou o presidente.

Baltar tivo palabras de agradecemento para o grupo de goberno da Deputaci贸n, "determinante para unha xesti贸n econ贸mica rigorosa e que cumpre obxectivos". "O seu esforzo a prol de Ourense -dixo- far谩 que en poucas semanas a Deputaci贸n non deba un solo euro. Grazas ao seu compromiso esta instituci贸n lidera a todos os gobernos provinciais de Espa帽a en transparencia; e tam茅n, a comunicaci贸n coa veci帽anza, co uso das redes sociais".

O presidente da Deputaci贸n puxo o acento no protagonismo que a provincia de Ourense ter谩 coa chegada da alta velocidade, "unha provincia termal que ten importantes retos por diante en sectores clave nos que cre, sen d煤bidas, este executivo. Porque se trata de crer e crear en Ourense", expresou, subli帽ando que filosof铆a deste goberno, "茅 falar de realidades que acreditan a fortaleza e oportunidades do noso territorio".

"As铆 鈥搑emarcou Baltar-, se falamos de despoboamento, 茅 necesario chamar a atenci贸n na diminuci贸n porcentual ano a ano, da serie dos 煤ltimos cinco; se falamos de turismo hai que ter en conta o dato 煤ltimo do mellor ver谩n tur铆stico da historia en Ourense, e se falamos da competitividade das nosas empresas, cabe destacar os encargos internacionais de corporaci贸ns punteiras no 谩mbito das obras p煤blicas ou da automoci贸n".

Tam茅n lembrou a candidatura de Ourense como territorio creativo da Unesco, e no 谩mbito do turismo deportivo, "a forza que lle dar谩 谩 nosa estaci贸n de esqu铆 o equipamento de vangarda internacional que supor谩n os trinta can贸ns de innivaci贸n, que estar谩n operativos no mes de decembro, garantindo 120 xornadas de neve en Cabeza de Manzaneda".

Propostas de resoluci贸n aprobadas

O pleno aprobou 22 propostas de resoluci贸n sobre turismo, cultura, sectores produtivos, infraestruturas, socio-laboral, forestal, medio ambiente, rural, econom铆a, emprendemento, emigraci贸n, termalismo e transparencia. Son as seguintes:

1.- SOCIO-LABORAL. Elaboraci贸n dun censo provincial sobre o n煤mero de persoas en risco de exclusi贸n social e v铆timas de violencia de x茅nero con vistas 谩 elaboraci贸n dun plan de inserci贸n laboral. En colaboraci贸n cos servizos sociais dos concellos, a elaboraci贸n dun censo de persoas en risco de exclusi贸n social e v铆timas de violencia de x茅nero permitir铆a o dese帽o de plans de inserci贸n laboral axeitados a cada realidade, completando ao tempo outra iniciativa sobre o censo de persoas con necesidades de atenci贸n, como o probado por esta Deputaci贸n para os maiores que viven sos.

2.- SECTORES PRODUCTIVOS. Incorporaci贸n de informes sobre os sectores estrat茅xicos da provincia ao Observatorio Econ贸mico Ourens谩n. Aproveitar a plataforma que brinda o Observatorio Econ贸mico Ourens谩n para incorporar informes sobre sectores econ贸micos estrat茅xicos na provincia, como por exemplo o vi帽o, a casta帽a, a pataca e, sobre todo, de produtos con denominaci贸ns de orixe, selo de calidade ou indicaci贸n xeogr谩fica protexida. Son informes que non existen nunha adecuada dimensi贸n nin tratamento e que tam茅n supo帽en unha forma de dar a co帽ecer o potencial da provincia.

3.- ENERX脥A E SOSTIBILIDADE. Fomentar desde a Deputaci贸n de Ourense a sostibilidade e o aforro enerx茅tico, promovendo o uso de enerx铆as alternativas, o uso de tecnolox铆as de baixo consumo, como por exemplo a tecnolox铆a Led, e implantando nesta instituci贸n, na medida do posible, o uso de veh铆culos h铆bridos e el茅ctricos, sacando tam茅n unha li帽a de axuda para que os concellos da provincia poidan sumarse a esta iniciativa.

4.- MEDIO AMBIENTE. Mimetizaci贸n e embelecemento das zonas de contedores de lixo. Crear unha li帽a de apoio da Deputaci贸n para a instalaci贸n de sistemas de contenci贸n de contedores de residuos s贸lidos urbanos, tendo cabida a instalaci贸n de recintos, cerramentos e illotes para contedores de residuos ou calquera outro mobiliario ou accesorio urbano relacionado coa correcta xesti贸n dos residuos, ofrecendo unha soluci贸n est茅tica, integradora e mimetizada coa paisaxe.

5.- FORESTAL. Prevenci贸n de incendios forestais. Convenio coa Conseller铆a de Medio Rural para po帽er a disposici贸n a maquinaria da Deputaci贸n de Ourense para complementar a limpeza de franxas de seguridade nos concellos.

6.- CULTURA. Po帽er en valor a obra e pegada da Xeraci贸n "N贸s", cumpr铆ndose en 2020 os cen anos do primeiro n煤mero da revista "N贸s". A contribuci贸n ao pensamento galeguista e as s煤as achegas 谩 nosa identidade merecen a posta en marcha de diferentes actividades, entre elas unha grande exposici贸n en cooperaci贸n coa Xunta de Galicia.

7.- EMPRENDEMENTO. Promover e/ou apoiar a creaci贸n dun ecosistema de emprendemento a nivel provincial, tendo en conta o 茅xito dos programas de coworking postos en marcha en colaboraci贸n co Ministerio de Industria e o 茅xito emprendedor de moitos ourens谩ns ao longo da historia.

8.- EMIGRACI脫N. Creaci贸n da "Oficina do Emigrante Retornado e do Inmigrante", prestando informaci贸n, axuda e titor铆a para incorporarse a Ourense, residencia, oportunidades laborais e educativas, axudando a fixar poboaci贸n e facilit谩ndolles a chegada 谩 nosa provincia.

9.- TERMALISMO. Apoiar t茅cnica, xur铆dica e mesmo economicamente a posta en marcha de establecementos termais dende a s煤a x茅nese, determinando a existencia de augas termais e caudal suficiente, mesmo nalg煤n concello da provincia que na actualidade non ten a consideraci贸n de vila termal, como si contan con esa acreditaci贸n 12 dos 92 que conforman o noso territorio.

10.- TURISMO. Elaboraci贸n dun plan de acci贸n respecto ao protagonismo da provincia de Ourense no Xacobeo 2021.

11.- ECONOM脥A, EMPREGO E SECTORES PRODUTIVOS. Dese帽ar, coordinadamente con outras administraci贸ns e co sector privado, a implantaci贸n na provincia dun parque empresarial exclusivamente vinculado ao sector agroalimentario.

12.- SECTOR VITIVIN脥COLA. Implementar, a trav茅s dos consellos reguladores das catro denominaci贸ns de orixe da provincia, un portal de comercializaci贸n do sector con plan de marketing e comunicaci贸n online as铆 como po帽er en marcha, en colaboraci贸n cos propios consellos, unha feira/exposici贸n anual do vi帽o da nosa provincia.

13.- CALIDADE DOS SERVIZOS P脷BLICOS LOCAIS. Avaliar mediante as enquisas correspondentes os servizos p煤blicos prestados polos entes locais da provincia de Ourense, afondando na transparencia da xesti贸n e na mellora permanente.

14.- CULTURA, DEPORTES E TURISMO. Elaborar unha estratexia tur铆stica provincial enfocada aos peregrinos, con vistas ao Xacobeo 2021, coa posta en valor dos cami帽os de Santiago que transcorren pola nosa provincia, as铆 como a V铆a Nova ou V铆a XVIII do itinerario Antonino que atravesa en diagonal a provincia de Ourense, de suroeste a nord茅s, desde a fronteira con Portugal en Portela do Home (Lobios) ata a serra da Enci帽a da Lastra (Rubi谩).

15.- TERMALISMO. Crear a Rede Provincial de Concellos Termais, que abranga a todos os concellos con augas termais, con independencia do tipo de aproveitamento que se dea a estas e que afonde no desenvolvemento do potencial termal da provincia m谩is al贸 da s煤a asociaci贸n con 谩rea de benestar social. Co obxectivo de garantir a participaci贸n efectiva na toma de decisi贸ns dos concellos con potencialidades termais e promover o equilibrio territorial, a deputaci贸n reforzar谩 a asistencia e cooperaci贸n coas entidades locais a trav茅s do traballo en rede na 谩rea do termalismo. Este rede, entre os seus primeiros cometidos, establecer谩, tendo en conta as recomendaci贸ns dos colexios profesionais de sa煤de, un sistema integral de informaci贸n terap茅utica das principais augas mineiro-medicinais da provincia.

16.- MEDIO RURAL. Axudar e asesorar 谩s comunidades propietarias de montes veci帽ais en man com煤n para a legalizaci贸n da s煤a xesti贸n no correspondente a estatutos, elecci贸n de xuntas reitoras e consulta das axudas p煤blicas e posta en marcha de proxectos que xeren riqueza e emprego no rural.

17.- TRANSPARENCIA. Crear, na p谩xina web da Deputaci贸n de Ourense, un espazo denominado Informaci贸n Econ贸mica, no que figure o estado de execuci贸n do orzamento (ingresos e gastos) e, en especial, que se publiquen os gastos realizados de xeito que figure: provedor, descrici贸n do gasto e importe da factura aboada.

18.- DESENVOLVEMENTO ECON脫MICO E SECTORES PRODUTIVOS. Facer un estudo da implantaci贸n da "Marca Ourense" de calidade na produci贸n agroalimentaria, tendo en conta as denominaci贸ns de orixe e indicaci贸ns xeogr谩ficas protexidas coas que contamos no territorio provincial.

19.- DINAMIZACI脫N ECON脫MICA E EMPRESARIAL. Estudar, con outras administraci贸ns p煤blicas, a posibilidade de promover a constituci贸n da Zona Franca de Ourense, tendo en conta ao solo industrial-comercial que se concentra na 谩rea onde se atopan o Pol铆gono de San Cibrao das Vi帽as, a Tecn贸pole, o Pol铆gono de Barreiros, a Cidade do Transporte e os parques empresariais do Pereiro de Aguiar, Paderne de Allariz e Taboadela, ga帽ando en capacidade aut贸noma e decisoria empresarial as铆 como en competitividade.

20.- SECTOR AGROALIMENTARIO. Campa帽a "da horta ao mercado". Esta campa帽a 茅 unha actividade que se enmarca dentro da li帽a de promoci贸n dos mercados saudables e de proximidade. Obxectivos xerais da campa帽a: apreciar a riqueza alimentaria dos produtos de proximidade; mellorar os h谩bitos alimentarios e de consumo; dar a co帽ecer o ciclo da vida dos produtos agroalimentarios desde a s煤a produci贸n ata chegar ao consumidor; e valorar os mercados como centros de comercializaci贸n natural dos produtos de proximidade e como un instrumento de socializaci贸n.

21.- INFRAESTRUTURAS VIARIAS. Negociaci贸n para o traspaso das v铆as provinciais que transcorren pola cidade de Ourense ao concello. A Deputaci贸n iniciar谩 un proceso de negociaci贸n cos concellos que te帽an v铆as provinciais, e singularmente co concello de Ourense, pola dimensi贸n da rede provincial no seu termo, aos efectos de traspaso da rede viaria para evitar as铆 problemas xur铆dicos, presentes e futuros, coa utilizaci贸n do espazo p煤blico.

22.- TRANSPARENCIA. Inclusi贸n de cl谩usulas sociais nos contratos administrativos que subscriba a Deputaci贸n.

1. A Deputaci贸n introducir谩, para os futuros contratos administrativos que subscriba, cl谩usulas sociais en relaci贸n co obxecto do contrato, cos criterios de solvencia t茅cnica e profesional, coas especificaci贸ns t茅cnicas e cos criterios de adxudicaci贸n que deber谩n ter a s煤a expresi贸n no proceso.

2. A Deputaci贸n ter谩 en conta a Lei de Contratos P煤blicos e, a efectos de contratar, a non concorrencia de prohibici贸ns nas diferentes empresas licitadoras mediante declaraci贸ns responsables e outros medios de acreditaci贸n que se estipulen nos pregos de cl谩usulas administrativas.

3. En caso de incumprimento por parte do contratista das cl谩usulas sociais que se introduzan nos pregos de contrataci贸n, ou co帽ecida a existencia dunha sentencia firme condenatoria pola comisi贸n de calquera feito anterior 谩 sinatura do contrato que atente contra alg煤n dos dereitos fundamentais reco帽ecidos na Constituci贸n, o Estatuto dos Traballadores/as, ou alg煤n dos delitos tipificados no c贸digo penal, o 贸rgano de contrataci贸n resolver谩 o contrato e inhabilitar谩 temporalmente ao contratista para volver contratar coa Deputaci贸n, podendo adxudicar o que reste do contrato 谩 empresa que na licitaci贸n quedara en segundo lugar, e, no caso de renuncia de esta, a quen a seguiron na orde de clasificaci贸n.