Manuel Baltar, na presentaci贸n do proxecto da estaci贸n intermodal de Ourense

  • A infraestrutura, que integrar谩 nun espazo a estaci贸n ferroviaria e a de autobuses, mellora especialmente a permeabilidade da cidade mediante conexi贸ns peon铆s e rodadas e unha nova praza como espazo p煤blico.

  • Segundo Pablo Uranga a filosof铆a do proxecto de Norman Foster 茅 que a cidadan铆a volva a conectar emocionalmente coa s煤a estaci贸n, devolv茅ndolle espazo p煤blico e po帽endo en valor o edificio preexistente, cunha linguaxe arquitect贸nica sinxela, clara, atemporal e elegante.

Ourense, 16 de xu帽o de 2017.- O presidente da Deputaci贸n de Ourense, Manuel Baltar, asistiu hoxe no Auditorio Municipal de Ourense 谩 presentaci贸n do proxecto da estaci贸n intermodal de Ourense, a cargo do equipo de arquitectos Foster+Partners. A infraestrutura, segundo explicou o autor do proxecto, Pablo Uranga, contar谩 cunha estaci贸n de autobuses e un aparcadoiro subterr谩neo. Adif executar谩 e financiar谩 as obras de adaptaci贸n da estaci贸n de ferrocarril aos servizos de alta velocidade, por importe de 140 mill贸ns de euros, un proxecto que se completar谩 cun investimento de 10 mill贸ns de euros por parte da Xunta de Galicia, para a estaci贸n de autobuses e o aparcadoiro subterr谩neo.

Segundo Pablo Uranga a filosof铆a do proxecto de Norman Foster 茅 que a cidadan铆a volva a conectar emocionalmente coa s煤a estaci贸n, devolv茅ndolle espazo p煤blico e po帽endo en valor o edificio preexistente, cunha linguaxe arquitect贸nica sinxela, clara, atemporal e elegante.

O acto de presentaci贸n contou coa presenza, ademais de Manuel Baltar, do alcalde de Ourense, Jes煤s V谩zquez; do presidente de Adif, Juan Bravo Rivera; da conselleira de Infraestruturas, Ethel V谩zquez; dos membros da Comisi贸n de Seguimento da chegada do AVE no Concello de Ourense, e representantes de asociaci贸ns, colectivos e entidades sociais, veci帽ais, empresariais e profesionais da cidade.

O proxecto no seu conxunto, no que tam茅n participaron o estudo ourens谩n de Juan Carlos Cabanelas e a enxe帽er铆a p煤blica Ineco, mellora especialmente a permeabilidade da cidade mediante conexi贸ns peon铆s e rodadas e unha nova praza como espazo p煤blico de reuni贸n, as铆 como un edificio m谩is amplo para viaxeiros.

Entre as actuaci贸ns para a adaptaci贸n da estaci贸n de Ourense aos novos servizos de alta velocidade figuran as seguintes:

鈥 Adaptaci贸n e ampliaci贸n do edificio de viaxeiros existente mediante un novo vest铆bulo capaz de aloxar zonas de espera, comerciais e aquelas asociadas aos novos fluxos de viaxeiros, en 贸ptimas condici贸ns de confort e seguridade, permitindo a intermodalidad coa nova estaci贸n de autobuses.

鈥 Construci贸n de d煤as novas plataformas e catro v铆as en ancho est谩ndar para os novos servizos de alta velocidade, mantendo a praia de v铆as de ancho ib茅rico na s煤a localizaci贸n actual. Coa nova configuraci贸n de v铆as cons茅guese a segregaci贸n dos tr谩ficos, permitindo un mellor control e xesti贸n dos mesmos. Isto facilita as铆 mesmo a execuci贸n das obras por fases, mantendo en funcionamento a estaci贸n actual.

鈥 Construci贸n dunha nova pasarela elevada sobre v铆as en substituci贸n do paso inferior existente. Esta pasarela contar谩 con n煤cleos de comunicaci贸n vertical (fixas e ascensores) cumprindo con todos os requisitos en materia de accesibilidade.

鈥 Execuci贸n dun novo aparcadoiro subterr谩neo baixo a praza da estaci贸n con capacidade para 300 prazas aproximadamente.

鈥 Reordenaci贸n da praza da estaci贸n sobre o novo aparcadoiro subterr谩neo, inclu铆ndo bolsa de taxis, zonas de parada moment谩nea (Kiss&ride), aparcadoiro de motos e bicicletas, etc.

Desta forma def铆nese unha nova praza peonil cuberta na fronte da estaci贸n actual, que funciona como nodo intermodal e gran espazo p煤blico representativo, que conecta a estaci贸n de ferrocarril, a nova estaci贸n de autobuses, o novo aparcadoiro subterr谩neo e a nova pasarela peonil urbana entre os barrios de O Vinte煤n e A Ponte.

A permeabilidade solucionaranse mediante a execuci贸n da pasarela peonil xa mencionada, un novo viario e unha laxa sobre v铆as, que se integrar谩 coa trama urbana creando novos espazos p煤blicos e zonas axardinadas para goce da poboaci贸n.