Ferramentas Google para o futuro do xornalismo na "Ourense ICC Week"

  • As actividades do Marco das Industrias Creativas, organizadas pola Deputaci贸n de Ourense, contin煤an hoxe no Pazo de Vilamar铆n e en San Pedro de Rocas, abordando Design Thinking e crowdfunding, as铆 como o papel da cultura no desenvolvemento local.

Ourense, 12 de maio de 2016.- A Semana das Industrias Culturais e Creativas, "Ourense ICC Week", que organiza a Deputaci贸n de Ourense, contin煤a a desenvolverse en distintos lugares da provincia. Pola ma帽谩, con obradoiros de competencias dixitais no Pazo de Vilamar铆n, cun foro sobre Ferramentas Google para o futuro do xornalismo e, pola tarde, unha mesa redonda para falar dos novos retos culturais e creativos en Galicia, en San Pedro de Rocas, onde se po帽er谩 de manifesto o papel que exerce a cultura no desenvolvemento local.

No Centro Cultural "Marcos Valc谩rcel", o responsable de Google News Lab para Espa帽a e Portugal, Mill谩n Berzosa, ofrecer谩 no Foro La Regi贸n unha conferencia-coloquio sobre "ferramentas Google para o futuro do xornalismo", dirixido aos medios de comunicaci贸n e profesionais do sector. Tr谩tase dun encontro "sobre c贸mo usar Google de forma avanzada con fins period铆sticos. Con exemplos sobre como dar instruci贸ns ao buscador para procurar ficheiros na web do Instituto Nacional de Estat铆stica, e facelo sumando palabras clave referidas a instituci贸ns ou mesmo comparando a popularidade de personaxes p煤blicos, as铆 como funcionalidades avanzadas de mapas e como aproveitar a tecnolox铆a de 360潞 para contar historias", explicou Mill谩n Berzosa.

As tem谩ticas sobre as que se traballan na xornada de hoxe nos obradoiros son o crowdfunding, como ferramenta de financiamento para as ICC, impartido por Iv谩n L. Gimeno, Digital Marketing Manager, consultor e formador; e sobre Design Thinking, en proxectos culturais, de dese帽o centrado nas persoas, a cargo de Diego Paraj贸, de Xeneme Produccions, innovaci贸n empresarial.

"Nun eido onde as axudas p煤blicas e 谩s empresas determinan a posibilidade da creaci贸n de obras e produci贸ns culturais (libros, banda dese帽ada, cinema, etc茅tera) o crowdfunding, o financiamento colectivo, sup贸n unha alternativa 煤til que ademais conta con importantes vantaxes creativas e de publicidade", afirmou Iv谩n L. Gimeno, ao respecto deste sector.

Pola s煤a banda, Diego Paraj贸, explicou que o Design Thinking, "茅 unha metodolox铆a de desenvolvementos creativos para a crear produtos, servizos, procesos, sobre todo, para xerar prototipos que se poidan executar e crear temas de innovaci贸n nas empresas". Por iso, aos asistentes ao obradoiro prop煤xoselles un reto: "A ra铆z dun problema formulado ti帽an que, a trav茅s de esa metodolox铆a, crear prototipos que deran soluci贸n a ese problemas", sinalou Diego Paraj贸.

O Design Thinking est谩 pensado para conseguir o benestar humano, e actualmente, empr茅gase en diferentes 谩mbitos, "desde os cambios no dese帽o web que se basean na experiencia do usuario, ata en empresas para t茅cnicas de an谩lise das condutas dos clientes", exemplificou Diego Paraj贸. Esta metodolox铆a pasa por diferentes fases como empatizar, e en base a iso, definir o problema, ao que se prop贸n diferentes soluci贸ns, das que s贸 as m谩is interesantes se prototipan e pasan a ser testadas.

Na xornada de tarde, abordarase o tema dos novos retos culturais e creativos en Galicia, en San Pedro de Rocas, onde intervir谩n; Marcos Lorenzo, consultor cultural que actuar谩 como moderador; Julio G贸mez, director do Festival Sin Sal; R贸mulo Sanjurjo, director JAU (xesti贸n cultural) e m煤sico; Iv谩n Arias, director Work On Sunday; e Berta 脕lvarez-Buylla Falces, coordinadora do Centro de Emprendemento da Fundaci贸n Cidade da Cultura.

Na mesa redonda abordarase o papel da cultura no desenvolvemento local, isto 茅, o impacto que xeran os proxectos culturais no territorio onde se realizan, tanto no 谩mbito econ贸mico, como social ou antropol贸xico. "Por exemplo, a celebraci贸n dun festival de m煤sica, ten unha importante repercusi贸n econ贸mica no lugar onde se desenvolva, e en distintos sectores: a hostalar铆a, o turismo, a restauraci贸n, entre outros, pola cantidade de visitantes que atrae a esa localidade", sinalou Marcos Lorenzo. Asemade, explicou "canta m谩is densidade de xente creativa te帽a un lugar, maior impacto ter谩 na produtividade do territorio, a铆nda que sexa por efecto contaxio".

Outros dos efectos que causan a realizaci贸n de actividades culturais, est谩n relacionados con cuesti贸ns de "cohesi贸n social", en tanto que fomenta a participaci贸n da xente da localidade, fortalecendo os v铆nculos entre eles, e na "identidade" dese territorio, en tanto que afecta a autoestima da sociedade e fai que "vexamos o noso lugar cos ollos dos visitantes, e que non s贸 sexa valorado polos de f贸ra sen贸n tam茅n por n贸s mesmos", afirmou Marcos Lorenzo.

Pola s煤a banda, R贸mulo Sanjurjo destacou que Galicia "茅 un pa铆s con alta capacidade creativa e cun gran talento pero, cun mercado interno que non ten capacidade de absorci贸n. Isto, obriga aos creadores e empresas culturais, a afrontar retos, que son universais das industrias culturais e creativas, como son a busca de novos mercados, aproveitando o paradigma dixital, para unha mellor conexi贸n e interactuaci贸n cos consumidores, usuarios e p煤blicos, establecendo novos modelos de comunicaci贸n e interacci贸n, adaptado aos novos h谩bitos de consumo".

E engadiu, "Galicia debe aproveitar os seus valores identitarios: idioma, patrimonio e relaci贸ns hist贸ricas con outros territorios para difundir e proxectar os seus bens, produtos e servizos culturais, m谩is al贸 do pa铆s e ten unha oportunidade 煤nica na s煤a situaci贸n xeogr谩fica privilexiada como porta de entrada a Europa, Am茅rica Latina e o Caribe, principalmente".

Para R贸mulo Sanjurjo d茅bese po帽er no centro da acci贸n "ao habitante da cultura": o consumidor, ao p煤blico, ao usuario e ofrecerlle os contidos e servizos que demanda, sempre, cunha mirada m谩is global".

Programaci贸n

En canto 谩 programaci贸n prevista para ma帽谩 venres, 13 de maio, na xornada de ma帽谩, na Molinera, abordarase o tema da econom铆a creativa e o futuro dos contidos, onde intervir谩n, Edgar Martin Blas, CEO en New Horizonts VR; 脕urea Rivela, directora de Uptopic us, Zinc Shower; Mill谩n Berzosa, Google News Lab, Media Training Specialist Espa帽a e Portugal; e Julio Manso, Sales Managing Director en Admanmedia.

Asemade, haber谩 un espazo dedicado aos m谩is cativos coa celebraci贸n da ICC Kids na Molinera, onde a partir das 16.00 horas, ter谩 lugar unha conferencia do profesor de artes pl谩sticas, Jos茅 Rivela e os seus alumnos da ESO, na que falar谩n da s煤a experiencia na creaci贸n da curtometraxe "Looking for Bill Viola", e a s煤a relaci贸n co artista Estadounidense Bill Viola. Posteriormente, celebraranse dous micro-talleres, un de plastilina e pintura condutiva, e outro de Stop-motion.

Pola tarde no Teatro Principal da Deputaci贸n de Ourense, debaterase sobre "Ourense, provincia intelixente, o futuro prometido", onde participar谩n David Rowan, director xefe de Wired UK; Alberto Valero, director do proxecto educativo Bq; e Manuel Baltar, presidente da Deputaci贸n de Ourense. E, como peche da xornada, actuar谩n a banda ourens谩 Os Amigos dos M煤sicos.