O Inorde aposta por incrementar a oferta do turismo ferroviario na provincia de Ourense

  • As Xornadas ao redor do proxecto "Estaciones Vivas" destacaron o papel do patrimonio cultural na revalorizaci贸n do territorio.

Ourense, 23 de outubro de 2015.- Converter o patrimonio ferroviario de Galicia nun recurso tur铆stico que axude a xerar emprego e facilite a desestacionalizaci贸n do sector e ofreza novos destinos para un p煤blico cada vez m谩is interesado en alternativas de calidade foi unha das conclusi贸ns coas que se pecharon as Xornadas Ferroviarias que o Inorde organizou na estaci贸n de Ba帽os de Molgas, entorno 谩 proposta do patrimonio ferroviario como tractor de produtos tur铆sticos culturais.

A sesi贸n do venres foi iniciada polo vicepresidente da Asociaci贸n Europea de Ferroviarios, Julio 脕lvarez Rodr铆guez, que puxo o acento no modelismo ferroviario. "Centro de atenci贸n de decenas de miles de afeccionados en toda Europa, este sector, ademais de ser altamente tecnol贸xico xera emprego e unha disposici贸n favorable ao redor do mundo do ferrocarril", asegurou Julio 脕lvarez.

Carlos Tavares, presidente de ASOFER, a asociaci贸n de Ourense, destacou o papel tan importante que te帽en as asociaci贸ns de amigos do ferrocarril de Espa帽a, aproximadamente dun centenar, na preservaci贸n do patrimonio ferroviario. "Un patrimonio cultural e industrial que, sen lugar a d煤bidas pode ser logo reusado no desenvolvemento de produtos tur铆sticos de gran alcance, como son o caso do "Tren da Fresa", o m谩is veterano dos trens tur铆sticos con material ferroviario de 茅poca, os trens de luxo como o "Al Andalus", que ten a s煤a orixe na rehabilitaci贸n dos antigos coches Pullman tanto dos ferrocarr铆s Andaluces como do m铆tico Orient Express", explicou Carlos Tavares.

A historia da gastronom铆a vinculada ao mundo do tren, foi o tema que abordou o xornalista Francisco J. Gil, recordando como viaxar e comer son dous verbos que se conxugan case en paralelo dende o inicio da historia do ferrocarril e o tren conv茅rtese no primeiro difusor da gastronom铆a local e dos produtos quil贸metro cero, "un aspecto que volve a renacer en Galicia gracias 谩 explotaci贸n dos trens tur铆sticos", destacou Francisco Gil.

E no referente aos trens tur铆sticos, o xefe da l铆nea de Trens Tur铆sticos de Renfe, Luis Jos茅 Cao L贸pez, destacou "a gran aceptaci贸n que estes produtos, tur铆sticos e ferroviarios a un tempo, est谩n a ter no p煤blico, o que se evidencia co cheo que est谩n a ter", e engadiu, "o tren ten un papel importante, posto que os mesmos produtos, se fosen co autob煤s como medio de transporte fracasar铆an".

As Xornadas foron clausuradas, na parte expositiva, cunha mesa redonda sobre o papel que o patrimonio ferroviario xoga no desenvolvemento dos recursos tur铆sticos e culturais do territorio. Nela participaron todos os responsables das ponencias desta xornada e da do d铆a anterior, ademais da xerente do consorcio tur铆stico Ribeira Sacra, Alexandra Seara Sobrino, e o xerente do departamento de protecci贸n do patrimonio da Fundaci贸n dos Ferrocarr铆s Espa帽ois, Miguel Jim茅nez.

Durante a mesa redonda f铆xose un repaso 谩s experiencias desenvolvidas ata o momento cos trens tur铆sticos e os proxectos "Estaciones" e "Estaciones Vivas", destacando o resultado altamente positivo que tiveron para o territorio. Ao mesmo tempo realiz谩ronse propostas complementarias que incrementen a oferta actual e que axuden a que a s煤a duraci贸n no tempo se prolongue m谩is al谩 da tempada actual.

Entre o p煤blico asistente, preto dun centenar de persoas, estiveron un gran n煤mero de alumnos do Master de Turismo do Campus de Ourense.

As Xornadas comezaron o xoves coa intervenci贸n de Jos茅 Paulo Dantas, en representaci贸n da C谩mara Municipal de Viana do Castelo e Jos茅 Manuel Rodr铆guez, xerente do Inorde, que explicaron con detalle tanto o proxecto "Estaciones Vivas", como o seu predecesor "Estaciones", co que se logrou a rehabilitaci贸n de 6 estaci贸ns da provincia de Ourense e o funicular de Santa Luz铆a en Viana do Castelo.