A Deputaci贸n de Ourense, destacada entre instituci贸ns nacionais e internacionais polo seu c贸digo 茅tico

  • Rafael Jim茅nez Asensio cita 谩 instituci贸n ourens谩 como impulsora de normas 茅ticas no 谩mbito local, xunto co Consello de Europa, a Asociaci贸n de Municipios Vascos e a Lei de Transparencia de Catalu帽a.

Ourense, 29 de abril de 2015.- O doutor en Dereito e prestixioso xurisconsulto, Rafael Jim茅nez Asensio, incl煤e 谩 Deputaci贸n de Ourense entre as instituci贸ns nacionais e internacionais "que est谩n a dar pasos importantes na implantaci贸n de c贸digos 茅ticos e de conducta nas administraci贸ns p煤blicas", e cita 谩 instituci贸n ourens谩 como impulsora de normas 茅ticas e de conducta no 谩mbito local xunto co Consello de Europa e a Asociaci贸n de Municipios Vascos (Eudel), ademais da Lei de Transparencia de Catalu帽a, se ben explica que no 谩mbito parlamentario "as C谩maras tanto estatais como auton贸micas seguen sen sumarse a esta oleada que ten penetrado en instituci贸ns representativas e que xa non ten marcha atr谩s".

Jim茅nez Asensio, profesor de Dereito Constitucional na Universidade Pompeu Fabra, afirma nun artigo que titula "驴C贸digos de conducta para los parlamentarios?" (http://rafaeljimenezasensio.com/) que os c贸digos de conducta das C谩maras parlamentarias tiveron o seu inicio en Estados Unidos e noutros pa铆ses anglosax贸ns, e cita como exemplo a Canad谩, onde se aprobaron entre 2004 e 2005 c贸digos de conducta para a C谩mara dos Com煤ns e para o Senado, "cuns resultados satisfactorios no que se refire 谩 mellora da imaxe das instituci贸ns e o control dos conflitos de intereses".

Sinala Jim茅nez Asensio que o Parlamento Europeo tam茅n aprobou, en 2011, un c贸digo de conducta que regula os intereses econ贸micos e financeiros dos parlamentarios, ao igual que Francia, que puxo en pr谩ctica un c贸digo deontol贸xico para a Asamblea Nacional. "Nas democracias avanzadas, os c贸digos de conducta das C谩maras detallan regulaci贸ns do que pode ou non pode facer un parlamentario no que se refire a conflitos de intereses (especialmente econ贸micos), actividades de consultor铆a, relaci贸ns con lobbies ou empresas e obtenci贸n de beneficios, regalos, viaxes e convites. Todo iso debe ser p煤blico e co帽ecido pola cidadan铆a".

Concl煤e o profesor Jim茅nez Asensio que ser铆a convinte que as Cortes Xerais e as asambleas das Comunidades Aut贸nomas, as铆 como os 贸rganos de representaci贸n das entidades locais, "se puxeran mans 谩 obra antes de que a imaxe p煤blica destas instituci贸ns se deteriore", e engade que non vale "co reproche derivado dunha "茅tica difusa"; debemos dar pasos decididos cara a unha "茅tica codificada" nos Parlamentos".