A Deputaci贸n de Ourense convida ao Concello de Ourense a colaborar no desenvolvemento do futuro da provincia

  • Ourense conv茅rtese na provincia integrada e pioneira.

  • As catro 谩reas prioritarias susceptibles de ser financiadas son: Ourense, a provincia termal, Axencia Provincial da Enerx铆a e do Medio Ambiente, Ourense Provincia Intelixente e Competitividade Ourense.

  • Manuel Baltar afirma que Ourense "茅 o que nos une e temos o deber de traballar por e para ela".

Ourense, 21 de xaneiro de 2015.- A Deputaci贸n de Ourense afronta o novo per铆odo de financiamento como unha oportunidade para impulsar os cambios postos en marcha nos 煤ltimos anos, as铆 como para consolidar un novo modelo de Administraci贸n Local m谩is 谩xil, eficiente e sostible. A partires desta premisa, a Deputaci贸n xa est谩 a traballar para optimizar tanto o acceso como a utilizaci贸n dos fondos e os resultados que finalmente se alcancen. Este traballo estase desenvolvendo dende a 贸ptica da anticipaci贸n, tanto 谩 hora de planificar como de implementar iniciativas que poidan converterse nun referente para outras administraci贸ns locais.

A Deputaci贸n de Ourense asume o seu papel coordinador e de ente supramunicipal e 茅 consciente da importancia de aglutinar aos 92 concellos da provincia. Se ben, todos os concellos te帽en o seu papel por igual, o concello de maior peso e poboaci贸n da provincia 茅 o Concello de Ourense, capital da provincia.

Por elo, o presidente da Deputaci贸n de Ourense convocou ao alcalde de Ourense a unha reuni贸n na que lle explicou as li帽as mestras que se considera que forman parte do libro de ruta a seguir para desenvolver o futuro da provincia. Neste reuni贸n, celebrada hoxe, prop煤xose a posibilidade de que o Concello de Ourense participe da iniciativa, dado que o Concello de Ourense 茅 un m谩is dos 92 concellos da provincia.

Froito da reuni贸n, na que se destacou a importancia de presentar unha provincia con 92 concellos unidos ante o futuro, o alcalde de Ourense comprometeuse a estudar en profundidade a proposta dado que debe haber unha colaboraci贸n institucional co fin de enfrontarse como unha fronte com煤n aos dif铆ciles retos que ten a provincia por diante.

Dita proposta ampliarase ao resto dos concellos da provincia de forma que o futuro da provincia estea en mans dos 92 concellos da provincia, coa colaboraci贸n e coordinaci贸n dun ente supramunicipal como 茅 a Deputaci贸n Provincial de Ourense, no seu papel de aglutinador de iniciativas.

A Deputaci贸n de Ourense asumiu que 茅 preciso evolucionar e ten a firme vontade de ser unha instituci贸n pioneira. Por elo, xa se implementaron varias iniciativas novidosas e quere seguir sendo un elemento tractor e inspirador do cambio para outras administraci贸ns. Por elo e porque xa conta cun historial innovador, unha das s煤as prioridades 茅 a posta en marcha de proxectos novidosos no 谩mbito da administraci贸n local.

A d铆a de hoxe, a Deputaci贸n identificou catro grandes 谩mbitos nos que xa est谩 traballando que 茅 preciso consolidar e potenciar no novo plan. Tr谩tase de catro 谩reas prioritarias sobre as que empezar a definir as actividades susceptibles de ser financiadas con fondos europeos e que se completar谩n con novos proxectos concretos a medida que se identifiquen novas necesidades ou se opte a convocatorias concretas.

Ourense, a provincia termal

A provincia de Ourense conta cunha longa tradici贸n en materia termal, tanto polos seus abundantes recursos naturais, como pola s煤a tradici贸n hist贸rica e rede de balnearios. Por elo, p煤xose en marcha de plan Ourense, a provincia termal, unha iniciativa de amplo alcance cuxo obxectivo 茅 impulsar un 谩mbito tan relevante que pode aportar moito ao desenvolvemento provincial.

O 煤ltimo fito neste campo foi a constituci贸n do Consello Termal Ourens谩n, 贸rgano que aglutina a diferentes instituci贸ns e empresas cuxo obxectivo 茅 velar polo cumprimento do Plan. Dadas as caracter铆sticas deste 谩mbito e a relevancia para o conxunto da provincia, 茅 especialmente importante que os diferentes axentes involucrados traballen de maneira conxunta en pos de intereses com煤ns. Por elo e para asegurar o 茅xito do plan, 茅 necesario contar cos municipios e empresas m谩is relevantes en materia de termalismo.

Tendo en conta a situaci贸n do sector termal na provincia, o traballo en curso e as prioridades establecidas pola Comisi贸n Europea, consid茅rase que existen m煤ltiples 谩mbitos nos que 茅 posible avanza con fondos do novo per铆odo neste 谩mbito. o primeiro paso ser铆a abranguer varias li帽as estrat茅xicas do Plan Ourense, a provincia termal mediante un proxecto integrado que incl煤a as dimensi贸ns establecidas no esquema de Desenvolvemento Urbano Sostible Integrado.

O proxecto termal integrado incluir铆a acci贸ns en materia de turismo, tanto das empresas como do conxunto do sector. Outra das dimensi贸ns que integrar铆a o proxecto de maneira destacada ser铆a a f铆sica e medioambiental, xa que baixo o mesmo marco implementar铆anse medidas relacionadas coa xesti贸n eficiente dos recursos naturais (xeotermia e augas), eficiencia enerx茅tica, biodiversidade ou reduci贸n de contaminaci贸n, entre outras. Ademais, a iniciativa completar铆ase con acci贸ns no 谩mbito da formaci贸n mediante o establecemento de acordos coa universidade ou instituci贸ns acad茅micas, as铆 como en materia de I+D+i u outras acci贸ns relacionadas coa industria provedora de equipamentos para instalaci贸ns termais, cosm茅ticos, etc.

Axencia Provincial da Enerx铆a e do Medio Ambiente

No marco do Plan Ourense 92, a Deputaci贸n desenvolveu varias iniciativas en materia de eficiencia enerx茅tica e explotaci贸n eficiente de recursos en custes. Tralo 茅xito demostrado na aplicaci贸n destas medidas nas instalaci贸ns da propia Deputaci贸n, o seguinte paso 茅 estendelas aos concellos da provincia, polo que se puxo en marcha un plan espec铆fico. O Plan Provincial de Optimizaci贸n Enerx茅tica ten como obxectivo aforrar m谩is dun 10% en consumo e reducir un 8% as emisi贸ns de CO2.

Estes plans inscr铆bense na vontade da instituci贸n de avanzar en materia de aforro e eficiencia enerx茅tica dende unha perspectiva centralizada para optimizar, pero de car谩cter intermunicipal para que aporte valor ao conxunto dos cidad谩ns da provincia.

Co fin de optimizar recursos, xerar aforros e acometer reformas eficientes neste campo, a Deputaci贸n por谩 en marcha da Axencia Provincial de Enerx铆a e do Medio Ambiente. Tr谩tase da creaci贸n dun organismo que articule as medidas nesta materia dende unha perspectiva provincial, 茅 dicir, involucrando tanto 谩 propia instituci贸n como aos municipios.

Ourense Provincia Intelixente

Iniciativa de amplo alcance que pivota sobre a xesti贸n compartida de informaci贸n con fin de levar a cabo unha xesti贸n m谩is eficiente, tanto da propia instituci贸n como dos municipios. Nun contexto de racionalizaci贸n das administraci贸ns locais e tendo en conta a capacidade das Tecnolox铆as da Informaci贸n e a Comunicaci贸n (TIC) para establecer conexi贸ns entre instituci贸ns ou entre estas e os cidad谩ns. A partir da creaci贸n de redes que permitan interactuar co cidad谩n, tr谩tase de converter 谩 Deputaci贸n no concello de concellos co fin de mellorar en termos de eficiencia, transparencia e cohesi贸n territorial.

Competitividade Ourense

En materia de apoio ao tecido empresarial da provincia e, concretamente 谩s pemes, a Deputaci贸n puxo en marcha o plan Transforma Ourense, iniciativa plurianual de amplo alcance que incl煤e diferentes proxectos. O Plan ten como obxectivo mellorar a innovaci贸n tecnol贸xica das pemes e mellorar a s煤a competitividade, as铆 como favorecer o emprendemento e a creaci贸n de empresas de base tecnol贸xica e desenvolver o tecido empresarial ourens谩n. En materia de impulso da econom铆a e apoio ao tecido empresarial.

Aspectos clave dunha estratexia integrada

Para que a Estratexia sexa completa, te帽a impacto na provincia e sexa unha referencia efectiva para a toma de decisi贸ns durante o novo per铆odo de financiamento europeo, 茅 preciso que cumpra os seguintes seis requisitos fundamentais: Ter un enfoque integrado, ser participativa, ter efecto multiplicador, contar cunha planificaci贸n financeira axeitada, estar ali帽ada con outras estratexias e ser medible e cuantificable.

Ourense est谩 xestionado por 92 concellos e unha entidade menor. A deputaci贸n 茅 a administraci贸n encargada de liderar este proxecto de Ourense onde deben estar presentes todas as sensibilidades que formamos Ourense.