O inorde promove co proxecto PROMERCADO a valorizaci贸n dos produtos end贸xenos de Ourense

  • Ten como obxectivo servir de apoio para o sector agroalimentario e desenvolver iniciativas que permitan impulsar a produci贸n e comercializaci贸n dos produtos tradicionais da provincia dende o punto de vista empresarial, de an谩lise de mercado e de cooperaci贸n intersectorial.

  • Manuel Baltar dixo na presentaci贸n do estudo que con este proxecto "Ourense busca futuro nas s煤as ra铆ces e conv茅rtese nunha gran despensa onde os nosos produtos son un sinal de identidade nun sector que 茅 piar b谩sico de desenvolvemento".

Ourense, 15 de xaneiro de 2015.- O Instituto Ourens谩n de Desenvolvemento Econ贸mico (Inorde), organismo dependente da Deputaci贸n de Ourense, presentou hoxe as conclusi贸ns do estudo do proxecto PROMERCADO, unha iniciativa que ten como obxectivo desenvolver acci贸ns que permitan impulsar a produci贸n e comercializaci贸n dos produtos end贸xenos da provincia dende o punto de vista empresarial, de an谩lise de mercado e de cooperaci贸n intersectorial. A presentaci贸n tivo lugar no Centro Cultural "Marcos Valc谩rcel" e contou coa participaci贸n do presidente do Inorde e da Deputaci贸n, Manuel Baltar; do profesor da Universidade de Vigo, Andr茅s Mazaira; do consultor Manuel L贸pez, e do xerente do Inorde, Jos茅 Manuel Rodr铆guez.

Manuel Baltar dixo que con este proxecto "Ourense busca futuro nas s煤as ra铆ces e conv茅rtese nunha gran despensa onde os nosos produtos son un sinal de identidade nun sector 鈥搊 agroalimentario- que 茅 piar b谩sico de desenvolvemento da nosa provincia". Tam茅n lembrou Baltar que a instituci贸n provincial est谩 a traballar para facer realidade o que ser谩 o primeiro pol铆gono empresarial relacionado con este sector, "o que permitir谩 sen d煤bidas potenciar nos mercados interno e internacional 谩s nosas empresas agroalimentarias coa comercializaci贸n dos produtos end贸xenos da provincia de Ourense".

Casta帽as, cogumelos, oliveiras, mel, froitos secos e pequenos froitos ademais da horticultura e doutros produtos tradicionais son os produtos que este proxecto pon en valor, apoiando ao sector primario e a agroalimentaci贸n da provincia de Ourense, produtos de gran calidade aos que esta iniciativa pretende impulsar para que traspasen o mercado local e mesmo auton贸mico, e tam茅n para preservar os recursos end贸xenos das zonas rurais e fomentar o emprego e o mantemento do sistema produtivo nas econom铆as locais.

As acci贸ns levadas a cabo no marco do proxecto PROMERCADO 鈥揷ofinanciado pola Uni贸n Europea e a Deputaci贸n de Ourense- permitiron, segundo explicaron os coordinadores do estudo, reforzar a imaxe dunha gran variedade de recursos e produtos locais, exaltando as s煤as calidade e contribu铆ndo a mellorar as s煤as posibilidade de comercializaci贸n e distribuci贸n en todos os mercados.

"Fixar poboaci贸n no 谩mbito rural, protexer o medio ambiente e preservar o futuro dos territorios penalizados polo desequilibro" son tam茅n obxectivos, segundo Manuel Baltar, do proxecto PROMERCADO, que une o perfil produtivo coa estrutura das econom铆as locais da provincia de Ourense.

Neste senso, Andr茅s Mazaira subli帽ou que un dos elementos destacados nos que se baseou o estudo foi nos datos comarcais que achega o Observatorio Econ贸mico Ourens谩n, "que nos permitiu co帽ecer o posicionamento do mercado e analizar as tendencias do sector agroalimentario, para, a partires de a铆, constru铆r li帽as de actuaci贸n nos 谩mbitos da formaci贸n, a comercializaci贸n, a produci贸n e o negocio".

Os principais obxectivos que se marcou o proxecto para levar a cabo son, por unha banda, traballar en estratexias que permitan o desenvolvemento comercial dos produtos end贸xenos de Ourense e definir acci贸ns para cada tipolox铆a de mercado e competencia. Tam茅n se pretende investigar sobre os elementos de innovaci贸n necesarios para o sector, analizar as tendencias para abrir novos mercados, e elaborar unha gu铆a para redefinir modelos de negocio e un plan de formaci贸n.

Os retos que se marca o proxecto ref铆rense 谩 necesidade de reposicionar o sector como sinal de identidade, captar novo talento e aproveitar o existente, nunha clara aposta polo co帽ecemento; buscar o reequilibrio da cadea de valor, concentrando esforzos nas actividades que aportan maior valor; incrementar a produtividade da actividade primaria do sector; a orientaci贸n cara o consumidor final, crear espazos de colaboraci贸n intersectorial e lanzar ao mercado novos produtos, m谩is acorde cos h谩bitos e preferencias dos novos consumidores.